دور جدید مسابقات «جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران» برگزار می‌شود
نوید قادری

دور جدید مسابقات «جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران» برگزار می‌شود

نوید قادری 21 خرداد 1398 3 دیدگاه
8,911 بازدید

به گزارش پارسی گیم به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای، سید صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از برگزاری دوره جدید بزرگ‌ترین مسابقات بازی‌های ویدیویی ایران با تغییرات و بهبودهای گسترده خبر داد. سیدصادق پژمان در همین رابطه گفت: باتوجه به استقبال خوبی که طی سال‌های گذشته از این رویداد شده است، بنا داریم تا دوره‌ی جدید این مسابقات را گسترده‌تر و در سطح کیفی بهتری برگزار کنیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از تغییر اسم و برند این رویداد خبر داد و افزود: طی چهار سال گذشته این رویداد تحت عنوان «لیگ بازی‌های رایانه‌ای» برگزار می‌‌شده است، اما با توجه به این که اين مسابقات قرار نيست در پروسه و فرمت برگزاری ليگ باشد، نام مسابقات به «جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران» (Iran Games Cup) تغییر داده شده است.

پژمان با اشاره به افزایش و گسترش رشته‌های این مسابقات، اعلام کرد: با بررسی‌ها و نیازسنجی‌های انجام شده، علاوه بر رشته‌های سال گذشته، 2 تا 3 رشته جدید در ژانرهای متفاوت به مسابقات افزوده می‌شود تا هم تنوع بیشتری به مسابقات داده شود و هم بازیکنان این رشته‌ها نیز بتوانند در بزرگ‌ترین مسابقات بازی‌های ویدیویی کشور به رقابت با یک‌دیگر بپردازند. همچنین بخش جنبی مسابقات بازی‌های جدی را هم اضافه خواهیم کرد که نوع بازی و جزییات آن به‌زودی اعلام می‌شود.

سیدصادق پژمان به اختصاص اعتبار قابل توجه برای جوایز این دوره از مسابقات نیز اشاره کرد و گفت:

Sadegh Pezhmanبراساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، جوایز نقدی مسابقات بیش‌تر از سال گذشته خواهد بود و در تلاش هستيم مقدمات اعزام برگزيدگان رشته‌هايی كه مسابقات جهانی معتبر دارند با همكاری و مشاركت دستگاه‌های ديگر فراهم شود. همچنین جهت تسهیل حضور شرکت‌کنندگانی که از شهرستان‌ها ثبت‌نام می‌کنند، تمهیداتی اندیشیده شده است و مسابقات استانی ابتدا در چند نقطه از كشور برگزار خواهد شد و سپس نفرات برتر طبق سهمیه در بخش نهايی حضور خواهند یافت.

گفتنی است مسابقات «جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران» با مشارکت حداکثری سازمان‌ها و نهادهای مختلفی همچون کانون پرورش فکری، انجمن ورزش‌های الکترونیک و ادارات ارشاد استان‌ها برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است ثبت‌نام این مسابقات طبق زمان‌بندی تعیین شده از هفته نخست تیر ماه آغاز می‌شود.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    mohammad

    مهمان

    روزو ساعت دقیقش کی هستش

    پاسخ دهید
  • Avatar

    milad.kahrabi

    مهمان

    میخواستم بدونم که مسابقات dota 2 هم بود؟؟؟؟
    یا مسابقات شروع شدع اصلا
    میشه هنوز هم ثبت نام کرد
    اگه میشه وب بدین مننون میشم

    پاسخ دهید
    • Avatar

      mohammad در پاسخ به milad.kahrabi

      مهمان

      سلام دوست عزیز بله dota 2 هم د مسابقات قرار داره مثل پارسال و مسابقات از 2 تا 8 شهریور شروع میشه و مهلت ثبت نام هم تا 10 مرداد هست که لازم اینم بگم که نیاد در 9 حوزه خارج از تهران دور مقدماتی برگزار میشه که گیمرهای شهرستان میتونن شرکت و در صورت برنده شدن به دور نهای در تهران مراجعه کنند برای اطلاعات بیشتر و خرید بلیت هم می توانید به سایت irangamecup.com مراجعه کنید ممنون میلاد جان