حسام شالیکاریان

راهنمای خرید هدست گیمینگ – تابستان 98

حسام شالیکاریان 24 تیر 1398 3 دیدگاه
3,913 بازدید

گیمرها موجودات عجیبی هستند، با هر بودجه‌ای سعی دارند تا محصولی اختصاصی و مناسب با نیاز و بودجه خود خریداری کنند. هدست گیمینگ نیز یکی از مهم‌ترین ابزاری‌های موردنیاز یک گیمر است تا با خیال راحت بتواند ساعت‌ها بازی موردعلاقه خود را انجام دهد. با توجه به مشکلات موجود در واردات کالا و افزایش قیمت شدید، انتخاب گیمرها به‌شدت محدوده شده و برای خریداری یک هدست قدرتمند و حرفه‌ای باید مبلغ قابل‌توجهی بپردازند که به‌طور حتم در توان هر گیمری نیست.

در راهنمای خرید هدست گیمینگ به معرفی محصولاتی باکیفیت ساخت و امکانات مناسب در رنج قیمت متنوع می‌پردازیم که شامل 6 مدل از برندهای موجود در بازار داخلی می‌شود. ارزان‌ترین هدستی که در راهنمای خرید معرفی می‌شود، باقیمت 250 هزار تومان به فروش می‌رسد و برای خریداری گران‌ترین هدست گیمینگ منتخب پارسی گیم باید مبلغی در حدود 2.5 میلیون تومان پرداخت کنید.

با مقالات راهنمای خرید سخت افزار و راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ همراه پارسی گیم باشید.

هدست گیمینگ A4tech HS-28 Headset

هدست گیمینگ A4tech HS-28 Headset

برند A4Tech نیازی به تعریف و تمجید ندارد و همه کاربران به‌خوبی می‌دانند که محصولات این برند در محدوده محصولات ارزان‌قیمت و میان رده حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. ارزان‌ترین هدست گیمینگ با امکانات مناسب، هدست گیمینگ ای فورتک HS-28 است که با قیمت حدودی 250 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. از نکات قابل‌توجه این هدست، امپدانس یا قدرت 32 اهم آن است که به‌طورمعمول چنین امپدانسی در محصولات گران‌قیمت مشاهده می‌شود. محدوده پاسخ‌دهی فرکانس 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز نشان می‌دهد که می‌توان از هدست ای فورتک برای کاربردهای دیگری از جمله گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم نیز استفاده کرد و به نوعی با یک محصول چندمنظوره مواجه هستید. حساسیت یا نسبت سیگنال به نویز HS-28 طبق اعلام شرکت سازنده برابر با 105 دسی‌بل است که عدد بسیار خوبی به شمار می‌رود. قطر اسپیکر در هرکدام از گوشی‌ها 40 میلی‌متر است که توسط یک بالشتک بیضی‌شکل روی سر کاربر قرار می‌گیرد. ازاین‌رو تمام فضای گوش را به‌خوبی پوشش داده و گیمر احساس راحتی بیشتری با آن دارد. دو درایو 40 میلی‌متری قادر به ارائه صدای استریو با حجم و کیفیت خروجی قابل‌قبول هستند. میکروفن تاشو که روی کاپ هدست قرار گرفته به‌سادگی قابل باز و جمع شدن دارد تا در مواقعی که نیازی به آن ندارید، مزاحمتی برای شما به وجود نیاورد.

  1. درایوهای 40 میلی‌متری استریو
  2. نسبت سیگنال به نویز 105 دسی‌بل
  3. میکروفن با نسبت سیگنال به نویز 58 دسی‌بل
  4. طراحی ارگونومی باکیفیت ساخت مناسب
  5. کنترل سریع حجم صدا با استفاده از ولوم سخت‌افزاری
  6. جک 3.5 میلی‌متری مجزا برای هدست و میکروفن

هدست گیمینگ Rapoo VH200 Headset

هدست گیمینگ Rapoo VH200 Headset

برند Rapoo به دلیل تولید محصولات خوش قیمت باکیفیت ساخت بالا و امکانات متنوع به‌خوبی شناخته‌شده است. هدست گیمینگ رپو VH200 یک محصول با ظاهر شیک و زیبا به شمار می‌رود که در کنار طراحی ظاهری قابل‌قبول، مشخصات و امکانات مناسبی دارد. یکی از نکات مهمی که باید از همان ابتدا بیان کنیم، نورپردازی زیبا و جذاب هدست است که ظاهر آن را از محصولات هم‌سطح و هم قیمت خود به‌شدت متفاوت می‌سازد. از بخش طراحی ظاهری که بگذریم، بخش مشخصات فنی Rapoo VH200 نیز قابل‌توجه است. محدوده پاسخ‌دهی فرکانس از 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز در کنار حساسیت یا نسبت سیگنال به نویز 105 دسی‌بل برای هدست و 36 دسی بل برای میکروفن به شما ثابت می‌کند که کیفیت صدای بسیار خوبی در دسترس شما قرار می‌گیرد. میکروفن به‌کاررفته در VH200 به‌صورت مخفی است و به‌هیچ‌وجه مزاحمتی برای شما ایجاد نمی‌کند. البته برای انتقال صدای خود به دوستان و هم‌تیمی‌های خود باید اندکی تن صدای خود را افزایش دهید.

  1. نورپردازی زیبا و جذاب
  2. نسبت سیگنال به نویز 105 دسی‌بل
  3. میکروفن با نسبت سیگنال به نویز 36 دسی‌بل
  4. طراحی ساده و شیک با ارگونومی و کیفیت ساخت بالا
  5. جک 3.5 میلی‌متری مجزا برای هدست و میکروفن

هدست گیمینگ Cooler Master MasterPlus SGH-4700 Headset

هدست گیمینگ Cooler Master MasterPlus SGH-4700 Headset

در میان برندهای تولید کننده تجهیزات گیمینگ، همواره نام کولرمستر به چشم می‌خورد، به‌خصوص در چند سال اخیر که این برند دامنه فعالیت خود را در تجهیزات جانبی از جمله ماوس، کیبرد و هدست توسعه داده است. هدست مسترپلاس SGH-4700 نیز یکی از تلاش‌های موفق کولرمستر به شمار می‌رود که نسبت به قیمت خود از کارایی، طراحی و امکانات بی‌نظیری بهره می‌برد. ابعاد درایوها در هدست مسترپلاس برابر با 44 میلی‌متر است و قادر به ارائه نسبت سیگنال به نویز 118 دسی‌بل است. هر چند میزان حساسیت درایوهای هدست به ما اعلام می‌کند که با یک محصول حرفه‌ای روبرو هستیم، اما اگر بدانید که قدرت یا امپدانس درایوها در حدود 50 اهم است، برای خریداری هدست MasterPlus SGH-4700 بیش‌ازپیش علاقه‌مند می‌شوید. محدوده پاسخ‌دهی فرکانس از 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز برای هدست و 100 هرتز تا 10 هزار هرتز برای میکروفن است. نسبت سیگنال به نویز میکروفن نیز 50 دسی‌بل عنوان‌شده است. کولرمستر برای سهولت در استفاده از میکروفن، این بخش را روی کابل 1.2 متری قرار داده تا هیچ مزاحمتی برای گیمر به وجود نیاید. کولرمستر برای افزایش میزان بیس از فناوری Bass FX بهره می‌برد که برای این منظور باید کاپ منقش به لوگوی CoolerMaster روی درایوها را جدا کنید. آخرین ویژگی هدست SGH-4700 استفاده از روکش طلا روی کانکتورهای محصول است.

  1. درایوهای 44 میلی‌متری با نسبت سیگنال به نویز 118 دسی‌بل
  2. امپدانس بی‌نظیر 50 اهم
  3. نسبت سیگنال به نویز 50 دسی‌بل برای میکروفن
  4. فناوری Bass FX برای افزایش میزان بیس
  5. طراحی ظاهری زیبا و جذاب
  6. کیفیت ساخت و کارایی قابل‌توجه

هدست گیمینگ Razer Kraken Pro 2015 Headset

هدست گیمینگ Razer Kraken Pro 2015 Headset

ریزر نامی شناخته‌شده و تولیدکننده تجهیزات جانبی حرفه‌ای از جمله هدست است که محصولات سری Kraken این برند به‌خوبی آدرنالین گیمرها را افزایش می‌دهد. به‌گونه‌ای که هر گیمری آرزوی خریداری و استفاده از هدست های سری Kraken ریزر را دارد. هدست گیمینگ Razer Kraken Pro مدل 2015 باوجوداینکه چهار سال از فناوری ساخت و طراحی آن می‌گذرد، اما هنوز یکی از بهترین‌های بازار به شمار می‌رود. مهم‌ترین نکته‌ای که می‌توانید کاربران را برای خریداری هدست ریز کراکن پرو 2015 ترغیب کند، طراحی ظاهری و کیفیت ساخت قابل‌توجه آن است. درایوهای 40 میلی‌متری با نسبت سیگنال به نویز 110 دسی‌بل و امپدانس 32 اهم در مقایسه با قیمت 1 میلیون و 750 هزار تومان آن در مقایسه با محصولات هم‌سطح چندان چشم‌گیر نیست، اما کیفیت ساخت و کیفیت صدای خروجی هدست، شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. محدوده پاسخ‌دهی درایوهای هدست از 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز است و این مقادیر برای میکروفن 10 هرتز تا 10 کیلوهرتز است. حساسیت یا نسبت سیگنال به نویز میکروفن به کار رفته در هدست ریزر کراکن پرو 2015 برابر با 52 دسی‌بل است که رقم قابل‌توجهی نسبت به محصولات هم‌رده به شمار می‌رود. ازاین‌رو گیمر ها می‌توانند باکیفیت و شدت صدای بهتری باهم تیمی‌های خود در ارتباط باشند. طول کابل 1.3 متری هدست نیز تا حدودی مناسب است، هر چند اگر بخواهید از خروجی هدست پنل پشت مادربرد استفاده کنید، اندکی به‌زحمت می‌افتید!

  1. درایوهای 40 میلی‌متر با حساسیت 110 دسی‌بل
  2. امپدانس 32 اهم
  3. حساسیت یا نسبت سیگنال به نویز قابل‌توجه میکروفن
  4. طراحی ظاهری و کیفیت ساخت بی‌نظیر

هدست گیمینگ Razer Kraken Pro V2 Oval

هدست گیمینگ Razer Kraken Pro V2 Oval

یک هدست حرفه‌ای و قدرتمند دیگر از ریزر که مشخصات و کارایی بی‌نظیری دارد. درایوهای 50 میلی‌متری هدست قادر به ارائه حداکثر حساسیت یا نسبت سیگنال به نویز 118 دسی‌بل دارد. امپدانس 32 اهمی در کنار محدوده پاسخ‌دهی 12 هرتز تا 28 کیلوهرتز، دامنه بی‌نظیری از انواع صداهای دل‌نشین را تولید می‌کند. نسبت سیگنال به نویز میکروفن نصب شده روی کاپ هدست برابر با 55 دسی‌بل و محدوده پاسخ‌دهی آن نیز از 100 هرتز تا 10 کیلوهرتز است. مگنت‌های به‌کاررفته در هدست از نوع Neodymium هستند و طراحی کاپ‌های 99 میلی‌متری به گونه ایست که از ورود صداهای مزاحم جلوگیری می‌کند. کیفیت ساخت بالا و رنگ‌بندی متنوع و جذاب (به‌خصوص ترکیب رنگ اصلی ریزر – سبز و مشکی) نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند. البته اگر 2 میلیون و 250 هزار تومان بودجه در کارت‌بانکی خود دارید، قادر به خریداری هدست گیمینگ ریز کراکن پرو وی 2 اوال خواهید بود.

  1. طراحی ظاهری و کیفیت ساخت بی‌نظیر
  2. محدوده پاسخ‌دهی قابل‌توجه در مقایسه با محصولات هم‌رده
  3. نسبت سیگنال به نویز 118 دسی‌بل
  4. مگنت‌های Neodymium و کاپ هدست 99 میلی‌متری
  5. درایوهای بزرگ 50 میلی‌متری

هدست گیمینگ Asus ROG Centurion

هدست گیمینگ Asus ROG Centurion

در نهایت به یکی از گران‌ترین، قدرتمندترین و زیباترین هدست های گیمینگ موجود در بازار رسیدیم که ایسوس آن را تولید می‌کند. هدست زیبای ROG Centurion با دارا بودن 5 درایو مجزا، قادر به ارائه صدای 7.1 کانال است. پنج درایو مجزای هدست شامل درایو 40 میلی‌متری Front، ساب ووفر 40 میلی‌متری، سنتر 30 میلی‌متری، درایوهای Rear و Side با ابعاد 20 میلی‌متر می‌شود. ایسوس برای ارائه صدای 7.1 کانال از کارت صدای حرفه‌ای بهره برده که این کارت صدا را درون پایه زیبای هدست نصب‌کرده است. هدست ایسوس نیز روی این پایه قرار می‌گیرد. نورپردازی، کلید ولوم سخت‌افزاری روی استند، کنترل اختصاصی و مجزای درایوهای 5 گانه و تنظیم حالات مختلف صدا از جمله امکانات و ویژگی‌های هدست ASUS ROG Centurion به شمار می‌روند. برای راه‌اندازی کارت صدا، یک کابل USB به طول 1.5 متر و برای اتصال هدست به کارت صدا نیز یک کابل 3.5 میلی‌متری به طول 1.5 متر درون جعبه وجود دارد. چینش 7.1 کانال درایوها سبب ارائه صدای مجزا از نقاط مختلف در بازی‌ها می‌شود، به این صورت که می‌توانید صدای پای دشمنان خود را در محیط بازی حس کنید.

  1. طراحی زیبا و منحصربه‌فرد
  2. درایوهای 5 گانه با قابلیت ارائه صدای 7.1 کانال
  3. نورپردازی روی هدست
  4. استند زیبا شامل کارت صدا و ولوم های سخت‌افزاری برای تغییر حالات صدا
  5. کابل 3.5 میلی‌متری با کیفیت روکش دار به طول 1.5 متر
  6. ارگونومی بی‌نظیر
  7. کیفیت صدای فوق‌العاده
این لیست اختصاصاً توسط وب‌سایت پارسی گیم گردآوری‌شده است. امیدواریم بامطالعه آن به پاسخ پرسش‌های خود درزمینهٔ خرید هدست گیمینگ رسیده باشید. منتظر دیدگاه‌های ارزشمندتان در بخش نظرات هستیم.
Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 3 دیدگاه
  • Avatar

    سامان

    مهمان

    با سلام خدمت دوستان بنده به شخصه از هدفون MSI Gaming Headset DS502 استفاده می کنم زمانی که من خریدم با قیمت 380 تومن خب هدست خوش قیمت و به صرفه ای بود با توجه به ارتعاشات اخیر بازار ارز و بازار الکترونیک خب قیمتش بالا رفته و از ارزش خریدش کم کرده ولی در نهایت باید بگم هدست عالی هست و صدای فوق العاده ای داره از صدای مجازی 7.1 دالبی پشتیبانی می کنه شکل ظاهری من به شخصه بین مدل لاجیتک G430 , و ام اس آی به دلیل امکانات مشابه و لوگوی اژدهاش این مدل رو انتخاب کردم ولی تنها چیزی خیلی اذیتم می کنه دکمه ولوم صدا هست که خیلی بزرگ طراحی شده و مدام به میزم می خوره و احتمال اینکه هر لحظه شکسته بشه هست و خیلی هم سنگین طراحی شده جوری که مدام سیم رو به طرف پایین فشار میده ولی در حالت کلی هدفون خوبیه و امکانات عالی در اختیارتون میزاره اگر بین این مدل و مدل لاجیتک موندید من بهتون پیشنهاد می کنم مدل لاجیتک G430 رو بخرید.
    ببخشید طولانی شد… با تشکر

    پاسخ دهید
  • محمدرضا

    محمدرضا

    نویسنده

    هدست های خوب دیگه ای هم هستن که جای خالیشون شدیداً تو لیست بالا احساس میشه، (من مواردی رو اسم میبرم که صرفاً تو بازار ایران موجود هستن) مثل :
    سری مدل های لاجیتک : Logitech G230 , G231 , G633 , G933 , G430 , G432 , G533
    سری مدل های ریزر : Razer Tiamat , Razer Hammerhead Pro V2 , Razer Electra V2 USB , Razer Thresher 7.1 , Razer ManO’War
    و ایسوس : ROG Strix Fusion 300 , ROG Strix Fusion 500 , ASUS Strix DSP , ASUS Strix 7.1 ؛ بنده شخصاً ایسوس رو نمیپسندم به خصوص سری های DSP و 7.1 چون با اینکه کیفیت صدای نابی رو ارائه میدن شکل و شمایل و ساختشون در حده هدستهای رده پایین و ارزون قیمته چرا که کاملاً از پلاستیک ساخته شدن! شخصاً DSP داشتم و وقتی میخاستم بازش کنم که بزارم رو سرم هر لحظه احساس میکردم الان از وسط 2 شقه میشه! که البته تو سری های فیوژن و بعدی دیگه اینطور نیست و قسمت بالایی و رابط دو پَدِ هدست از فلز مرغوب پوشیده شده با پلاستیک کربنی ساخته شده. این رو هم بگم که وزن هدست های ایسوس یکمی زیاده و در طولانی مدت واقعاً آدمو خسته میکنه. لاجیتک هم اینطوره و وزن نسبتاً زیادی داره ولی در این بین ریزر خیلی خوب تونسته از پس وزن کم هدست در کنار حفظ کیفیت بربیاد.
    برندهای دیگه ای هم هستن که هدست گیمینگ با قیمت های مناسب عرضه کردن که چون تعدادشون زیاده و چندان شناخته شده (از نظره منه گیمر!) نیستن ازشون رد میشم و انتخاب رو به عهده ی شما میزارم.
    البته برندی با نام Hyper-X هم هست که هدست های بسیار حرفه ای و رده بالایی تولید میکنه که هم به سختی تو ایران گیر میاد هم قیمت های سرسام آوری داره! ولی اگر به پستتون خورد و پولشو داشتید در خریدش شک نکنید.
    به طور کلی و برای جمع بندی عرض کنم خدمتتون که سعی کنید حتماً با کمی هزینه ی بیشتر هدست 7.1 کاناله تهیه کنید، چرا که گیم های آنلاین امروزی شدیداً وابسته به صدای محیط الالخصوص صدای پا یا همون صدای حرکت بازیکن هستن که تفاوت هدست های 2 با 7.1 کاناله در این مورد شدیداً محسوسه و سطح بازیتون رو اگر نووب نباشید! چندین لِوِل بالا میبره.
    این رو هم بگم تمامی هدست های 7.1 کاناله ی فعلی موجود و ساخته شده در دنیا، صدای دور تا دور رو به صورت مجازی در اختیار کاربر قرار میدن که البته این موضوع اصلاً ناامید کننده نیست و خیالتون از بابت صداگیری تو بازی راحت باشه؛ در این بین تنها هدست های Strix 7.1 و سری Fusion ایسوس هستن که صدای 7.1 کاناله ی واقعی رو در اختیار پلیر قرار میدن چرا که تو هر پَدِ گوششون 5 تا اسپیکر کوچیک تعبیه شده که صدای محیط و جهت رو بسیار دقیقتر از هدست های مجازی تولید میکنن. ولی ناامید نباشید، هزینه کنید و یک هدست 7.1 با کیفیت و با برندی معتبر بخرید و خیال خودتونو تا مدتهای مدیدی از بابت صدا راحت کنید.

    پاسخ دهید
    • حسام شالیکاریان

      حسام شالیکاریان در پاسخ به محمدرضا

      نویسنده

      ممنون از دقت شما و زمانی که برای پیدا کردن مدل های مختلف صرف کردید.
      با توجه به محدوده بودجه ای که برای معرفی هدست ها در نظر گرفته بودیم و با احتساب سهولت در خریداری و یافتن محصولات در بازار، هدست های راهنمای خرید انتخاب شدند.