یحیی رحیمی

گوگل: زیرساخت های اینترنت مشکلی برای Stadia پیش نخواهند آورد

یحیی رحیمی 10 اردیبهشت 1398 بدون دیدگاه
431 بازدید

مدتی پیش بود که گوگل از پلتفرم استریم خود به نام سرویس Stadia پرده برداشت و به قول گوگل می شود تنها با خرید یک اشتراک ماهانه و داشتن یک اتصال اینترنت، هر بازی که بخواهیم را بدون نیاز به سخت افزار تجربه کنیم. شروع این سرویس منتقدان را آشفته کرد و بسیاری باور دارند که این پلفترم بدون وجود زیرساخت اینترنتی مناسب به جایی نخواهد رسید.

مایکروسافت که رقیب کمپانی گوگل است نیز دست به انتقاد زده است و باور دارد که گوگل محتوای خوبی در دست ندارد و نمی توان بدون بازی های اختصاصی و بزرگ، به چنین بازار آشفته ای ورود کرد. اما شاید مشکل اصلی و اولیه اتصال اینترنت باشد و همان طور که می دانید، ما با موسیقی و فیلم سر و کار نداریم و فایل های بازی به مراتب حجیم تر از این حرف ها هستند و هر روز نیز به حجم آن‌ها افزوده می شود و این مشکل بزرگی است.

بارها دیده ایم که پلتفرم های استریم به دلیل همین مشکل به کار خود پایان داده اند و کسی آن‌ها را جدی نگرفته است. Phil Harrison اما نظر دیگری دارد و باور دارد که اینترنت مشکلی برای اجرای Stadia ندارد. او اخیرا مصاحبه ای با GamesBeat داشته است و گفته است که باور ندارد اینترنت فعلی، مشکلی برای Stadia ایجاد کند و به راحتی می توان در بازارهای هدفی که گوگل در نظر گرفته است، از Stadia لذت برد:

ما موضوع زیرساخت را به صورت بسیار دقیقی بررسی کرده ایم. در بازرهایی که می خواهیم محصول خود را ارایه کنیم، اتصال اینترنت بسیار رضایت بخش تر از چیزی است که ما در برنامه خود در نظر گرفته است. پنهای باندی که برای لذت بردن از Google Stadia می خواهید، 30 تا 35 مگابیت بر ثانیه است و تازه این زمانی است که بخواهید با کیفیت 4K بازی کنید. پنهای باند 20 تا 25 مگابیت بر ثانیه و کمتر نیز برای اجرا کافی است. ما نیاز به پنهای باند عظیمی نداریم.

گوگل قبلا نیز رضایت خود را از وضعیت اینترنت در بازارهای هدفش عنوان کرده بود. البته مشکل دیگری نیز قطع شدن های آزاردهنده است که در بازار ایالات متحده نیز شاهد آن هستیم و باید دید که گوگل چه فکری به حال آن کرده است. فعلا تاریخ انتشار Stadia مشخص نیست و احتمالا همین امسال در آمریکا، بریتانیا و اروپا عرضه شود. نظر شما چیست؟ آیا با اتصال اینترنت ایران می شود از Stadia بهره گرفت؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.