Dota 2
یحیی رحیمی

هوش مصنوعی OpenAI موفق به شکست حرفه ای ترین گروه Dota 2 شده است

یحیی رحیمی 26 فروردین 1398 بدون دیدگاه
773 بازدید

هوش مصنوعی روز به روز در حال بهتر شدن است و از زمانی که کاسپاروف در شطرنج به این هوش مصنوعی باخت، دیگر شکست دادن آن‌ها به این سادگی نیست و اخیرا نیز اتفاق مشابهی تکرار شده است. این آخر هفته مسابقات بازی Dota 2 برگزار شد و البته این مسابقه شبیه آن چیزی نیست که انتظار دارید، این مسابقه بین یک هوش مصنوعی و گروهی از حرفه ای های Dota 2 برگزار شد و شاهد یک مسابقه بسیار نفس گیر بودیم.

اسم این خوش مصنوعی اما OpenAI است و توسط یک کمپانی تحقیقاتی ساخته شده است و هدف آن‌ها نیز کمک به تمام بشریت است. برای محک زدن قدرت این هوش مصنوعی، 5 روبات ساخته شد و در یک گروه از بازی Dota 2 قرار داده شدند. سپس یک رقابت جهانی با شرکت حرفه ای ترین تیم های Dota 2 برگزار شد. این ربات ها پارسال نیز در این مسابقات شرکت کرده بودند اما هر دو بازی خود را باخته بودند.

به نظر می رسد که تیم توسعه دهنده به نقاط ضعف خود پی برده است و امسال حضور بسیار بزرگی در رقابت های جهانی داشت. این هوش مصنوعی موفق به بردن هر سه سری بازی خود با امتیاز 2-0 شده است. این تیم اصلا شکست نخورده است و عجیب است که هوش مصنوعی به چنین قدرتی رسیده باشد، آن هم در بازی به دشواری Dota 2.

البته یک موضوعی در این میان وجود دارد و آن هم تعداد محدود هیروهاست و در مسابقات بین هوش مصنوعی و انسان، تنها 17 هیرو در دسترس است و در نتیجه به سختی می توان هیروی مقابل حریف را انتخاب کرد و اینجا به هوش مصنوعی کمک شده است. همچنین تنها 2 بازی به تیم حرفه ای Dota 2 داده می شود و در صورتی که بازی های بیشتری انجام گیرد، حتما راهی برای شکست OpenAI پیدا می شود.

تیم توسعه این بات ها همچنین قول داده اند که از 18 آوریل به بعد، بازیکنان دیگر نیز قادر به بازی مقابل هوش مصنوعی توسعه یافته آن‌ها خواهند بود. همچنین در حالت جدید، هوش مصنوعی نیز در تیم شما قرار داده می شود و جذابیت بازی دوچندان می شود.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.