playstationstore
یحیی رحیمی

قوانین جدید PlayStation بازگردانی بازی ها را آسان تر از همیشه کرده است

یحیی رحیمی 13 فروردین 1398 بدون دیدگاه
1,042 بازدید

سونی کم کم در حال ایجاد تغییراتی در زمینه سرویس های PlayStation خود است و به تازگی تصمیم گرفته است که قوانین مرجوع کردن بازی ها را آسان تر کند و از الان می توانید بازی های ناقصی که باعث کرش کردن کنسول شما می شوند را به آسان ترین حالت ممکن بازگردانید.

این تغییر جدید در خفا انجام گرفته است و هیچ کدام های از حساب های کاربری PlayStation یا AskPlayStation نیز چیزی در این مورد نگفته اند. از حالا می توانید بازی هایی که پیش خرید کرده اید را نیز در صورتی که آن را دانلود یا استریم نکرده باشید، پس دهید. همچنین از این به بعد تا 14 روز بعد از خرید یا پیش خرید بازی فرصت دارید که بازی را پس بدهید و البته تنها زمانی حرف شما قبول می شود که بازی دارای مشکل و ناقص باشد.

این تغییر به دلیل اعتراض های زیاد کاربران در مورد بازی Anthem صورت گرفته است و اگر یادتان باشد، Anthem باعث کرش کردن کنسول بسیاری از بازیکنان شد و بسیاری نیز با یک صفحه آبی مواجه شدند که باید چندین دقیقه برای روشن کردن دوباره کنسول صبر می کردند. قوانین جدید قشر بیشتری از درخواست های کاربران را پوشش داده است و حتی می توانید Season Pass های خریداری شده را نیز پس بدهید.

البته یک موضوع دیگر این است که سونی پیش خرید بازی ها را بسیار زود شروع می کند و مثلا بازی Control از الان در دسترس پیش خرید است و تا ماه اوت نیز عرضه نخواهد شد و از تاریخ پیش خرید نیز تنها 2 هفته برای مرجوع کردن بازی وقت دارید و فکرش را بکنید که نقدهای بازی تنها چند روز قبل از عرضه بازی بیرون می آیند و در نتیجه این سیاست کمکی به بازیکن نمی کند.

خرید دیجیتالی مشکلات بیشتری نسبت به خرید دیسک فیزیکی بازی دارد و همه چیز بستگی به تاریخ و کشور خریدار دارد. البته قانون جدید بسیار کاربردی است و مثلا در زمان مشکلات پیش آمده برای Anthem هیچ راهی برای بازگرداندن بازی نبود و حالا با تغییر قوانین می توانید پول خود را پس بگیرید و نگران خرابی بازی نباشید. جالب است که استیم از مدت ها قبل چنین قوانینی را وضع کرده است و عجیب است که سونی تازه به فکر چنین تغییراتی افتاده است.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.