یحیی رحیمی

معرفی Stadia باعث سقوط 4 درصدی ارزش سهام نینتندو و سونی شده است

یحیی رحیمی 2 فروردین 1398 1 دیدگاه
572 بازدید

گوگل حضور بزرگی در رویداد GDC امسال داشت و تصور خودش از آینده صنعت بازی های ویدیویی را با ما به اشتراک گذاشت و شاهد معرفی یک پلتفرم استریم جذاب به نام Stadia بودیم. با استفاده از این پلتفرم قادر به بازی کردن روی هر دستگاهی و هرجایی که دلتان بخواهد هستید.

گوگل باور دارد که این آینده صنعت بازی های ویدیویی است و روزی خواهد آمد که نیاز به سخت افزار نخواهیم داشت و خود این کمپانی برای برآورده کردن این ایده، چراغ اول را روشن کرده است. به نظر می رسد که بازار سهام به این خبر گوگل واکنش شدیدی نشان داده است و تنها بعد از معرفی پلتفرم Stadia، سهام کمپانی های رقیب مانند نینتندو و سونی حدود 4 درصد افت داشته است.

این موضوع توسط Financial Times اعلام شده است و باور دارد که این افت ارزش سهام، ناشی از ورود رسمی گول به صنعت بازی های ویدیویی است. همان طور که می دانید هر دو کمپانی گفته شده از فروش بالای کنسول های کلاسیک خود لذت می برند و البته تمام کسب و کارشان نیز به همین کنسول های فیزیکی بستگی دارد. حالا به نظر می رسد که این کمپانی ها مانند قبل قادر به جذب سرمایه گذاران نیستند و در کل بیشتر سرمایه گذاران به سمت فناوری هایی مانند Stadia جذب شده اند.

به نظر می رسد که این افت ارزش سهام موقتی باشد و بعد از مدتی دوباره به روند قبلی خود بازگردد و تنها برای مدتی به ما نشان می دهد که در آینده ممکن چه اتفاقی بیافتد. در نتیجه نگران کسب و کار نینتندو و سونی نباشید، آن‌ها از حاشیه اطمینان خوبی برخوردار هستند و اتفاقی برایشان نخواهد افتد.

مشخص نیست که Stadia موفق به انجام چه کارهایی شود و شاید در آخر نیز آینده بازی های ویدیویی را تغییر دهد و همه را سمت این پلتفرم بکشاند. همان طور که فیل اسپنسر گفت، همه چیز به اجرای درست بستگی دارد و اگر اجرای پروژه درست باشد، ممکن است شاهد کنار رفتن کمپانی های کلاسیک نیز باشیم.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    رضا

    مهمان

    عمرا کسی بتونه با این دسته بازی فایتینگ مثل مرتال کمبت بازی کنه، شکل دکمه‌های دسته اصلا جالب نیست.

    پاسخ دهید