Stadia
یحیی رحیمی

با پلتفرم گیمینگ جدید گوگل آشنا شوید: Stadia مسافری از آینده

یحیی رحیمی 29 اسفند 1397 بدون دیدگاه
569 بازدید

بعد از سالها حدس و گمانه زنی، گوگل بالاخره دیشب صحنه را به دست گرفت و در رویداد GDC 2019 غوغا به پا کرد. گوگل ما را با آینده گیمینگ آشنا کرد و به نظر می رسد که Stadia همان پلتفرم جدیدی است که گوگل برای آینده در نظر گرفته است.

Stadia یک فناوری استریم است که به ما اجازه می دهد تا تنوعی از بازی ها را روی هر پلتفرمی که باشید بازی کنید. این فناوری به شکل هیچ گونه کنسول یا سخت افزاری نیست و مستقیما توسط تلویزیون، موبایل، لپ تاپ یا PC استریم می شود و می توانید هر بازی که بخواهید را تجربه کنید. بازی ها از دیتا سنترهای خود گوگل استریم خواهند شد و البته پروژه قبلی کمپانی گوگل، پایه و اساس این تکنولوژی جدید بوده است.

سال گذشته بود که گوگل در پروژه ای آزمایشی، بازی Assassin’s Creed Odyssey را با رزولوشن 1080p و فریم ریت 60 فریم در ثانیه روی گوگل کروم اجرا کرد. گوگل همچنین گفته است که تفاوتی ندارد با چه کنترلری بازی کنید و می خواهید با کیبورد بازی کنید یا کنترلر Xbox. گوگل همچنین کنترلر خود را نیز معرفی کرده است که مستقیما به وای فای متصل می شود.

شاید برایتان سوال باشد که Stadia چگونه کار می کند و باید بگوییم که از نظر کیفیت هیچ گونه مشکلی پیش نخواهد آمد. این فناوری بیش از 10 ترافلاپ را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد و به آن‌ها اجازه می دهد که هر طور می خواهند بازی خود را اجرا کنند. همچنین توسعه دهندگان می توانند گرافیک بازی را نیز ارتقا دهند و دست آن‌ها کاملا باز است و مشکلی پیش نمی آید.

Google Stadia

در مراسم دیشب شاهد حضور استدیو id Software بودیم و این استدیو دیشب گفت گه DOOM Eternal روی Stadia با رزولوشن 4K به همراه HDR و البته فریم ریت 60 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. گوگل همچنین قول داده است که مشکلی در زمینه تاخیر و ارسال اطلاعات پیش نیایید و باید دید که تا چه حد این ادعا درست است. Stadia فراپلتفرم خواهد بود و می توانید فایل های ذخیره خود را از پلتفرم های دیگر به Stadia منتقل کنید.

اطلاعاتی در مورد قیمت این سرویس دریافت نکردیم اما قطعا قیمت نسبت به پلتفرم های دیگر تنظیم خواهد شد و در تنیجه قیمت عجیب و غریبی نخواهیم دید. Stadia قرار است که اواخر سال 2019 میلادی در ایالات متحده، کانادا، بریتانیا و بیشتر بخش های قاره اروپا شروع به کار کند.

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.