Steam
یحیی رحیمی

سیستم جدید بررسی نظرات استیم از انتقادات خارج از موضوع کاربران جلوگیری می کند

یحیی رحیمی 26 اسفند 1397 بدون دیدگاه
474 بازدید

به نظر می رسد که هر ماه کمپانی Valve در حال تغییر و بازسازی استیم است و بعضی اوقات بهتر می شود و بعضی اوقات نیز شاهد تغییرات منفی هستیم. آخرین تغییر در خط مشی استیم را دیروز شاهد بودیم و حالا سیستم بررسی نظرات کاربران از نظرات کاملا منفی و مخرب در مورد بازی ها جلوگیری می کند و این نظرات تاثیری در امتیاز کلی بازی نخواهند داشت.

اعلام این موضوع به صراحت انجام شده است و کمپانی Valve آن را در وب سایت خود به گوش همه بازیکنان رسانده است و به نظر می رسد که هدف نهایی این کار نیز جلوگیری از نظرات تخریب کننده و حذف آن‌ها از امتیاز کلی بازی باشد. اگر نسبت به راه حلی قبلی استیم برای این موضوع نگاه بیندازیم، خواهیم دید که این فروشگاه از سیاست های خود فاصله زیادی گرفته است.

آخرین تغییر را در سال 2017 شاهد بودیم که در آن زمان استیم یک ابزار بصری برای کاربران آماده کرده بود و می توانستیم با استفاده از آن رشد نظرهای مثبت یا منفی را در یک بازه زمانی مشخص ببینیم و رضایت کاربران را بسنجیم. اما هنوز نظرات مخرب و دور از موضوع بازی در امتیاز اصلی تاثیر داشت و حالا این موضوع توسط استیم حل شده است و دیگر هر گونه نظری پذیرفته نخواهد شد.

نمودارهایی که در زیر مشاهده می کنید همان هایی هستند که برایتان گفتیم و قرار است که هنوز سرجای خودشان باشند. برای نمونه اگر به بازی Metro 2033 نگاه بیندازیم، خواهیم دید که عدم انتشار نسخه جدید بازی به نام Metro Exodus تاثیر زیادی روی احساسات بازیکنان داشته است و به همین دلیل همگی شروع به نظرات منفی کرده اند و این درحالی است که قبلا به این شکل نبوده است.

Metro-Exodus-Review-Steam

در سیستم جدید استیم شاهد چنین موضوعاتی نخواهیم بود و نظراتی که ارتباطی به محتوای بازی ندارند در نظر گرفته نمی شوند. استیم اخیرا با مشکلات زیادی مواجه بوده است و حالا این تغییر روی قوانین DRM و EULA نیز تاثیر خواهد گذاشت و باید دید که دعوای بین استیم و Epic Games نیز به کجا ختم خواهد شد. نظر شما چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.