hp laptop
یحیی رحیمی

HP حدود 78500 لپ تاپ را به دلیل مشکل باتری و آتش گرفتن فراخواند

یحیی رحیمی 25 اسفند 1397 بدون دیدگاه
508 بازدید

HP اخیرا کشف کرده است که لپ تاپ های این کمپانی که مجهز به باتری های لیتیوم یونی هستند، در معرض خطر گرم شدن بیش از حد و حتی آتش گرفتن هستند. این کمپانی قبلا 50 هزار عدد از لپ تاپ های خود را فراخوانده بود اما به نظر می رسد که این تعداد کافی نبوده است و 78500 عدد دیگر نیز برای تعمیر فراخوانده شده است.

HP در ژانویه سال پیش اعلامیه ای در در کمیسیون امنیت کالای مشتری ایالات متحده ثبت کرده بود و آن زمان 50 هزار لپ تاپ را فراخوانده بود و حالا این میزان گسترش یافت است و باید بگوییم در مجموع 128500 لپ تاپ فراخوانده شده اند و همه آن‌ها با مشکلات باتری و خطر آتش گرفتن دست و پنجه نرم می کنند.

این اطلاعیه بار دیگر در ماه ژانویه امسال بانشر شد اما به دلیل درگیری های پیش آمده برای دولت آمریکا و تعطیلی بی سابقه، کمیسیون CPSC موفق به پست کردن این اطلاعیه نشده بود و تازه این فرصت پیش آمده است. HP گفته است که لپ تاپ های مرجوعی دارای مشکلاتی مانند گرم شدن بیش از حد و ذوب شدن و حتی در موارد نادری باعث صدمه زدن به کاربر شده اند. گفته می شود 2 عدد از این لپ تاپ ها در مجموع 1100 دلار خسارت به بار آورده اند.

این باتری ها در لپ تاپ های HP Pro Books( 64x سری G2 و G3، 65x سری G2 و G3 و 4XX سری G4)، HPx360(310 G2)، HP Pavilion x360 11 inch، HP 11 Notebook PC، HP ZBook(17 G3, Studio G3) مورد استفاده قرار گرفته اند و برای دیدن مدل کامل این لپ تاپ ها می توانید این لینک را مشاهده کنید. HP همچنین وب سایتی برای مالکان این نوع از لپ تاپ ها معرفی کرده است و می توانید با استفاده از آن ابزار بررسی باتری را دانلود کنید و ببینید که آیا باتری شما مشکل دارد یا خیر.

این باتری ها توسط خود کاربر قابل تعویض نیستند و خود HP در نمایندگی های فنی به رایگان باتری را برای مالکان این لپ تاپ ها تعویض می کنند. به نظر نمی رسد که در ایران نمایندگی رسمی HP وجود داشته باشد و فعلا می توانید با استفاده از این برنامه، صحت کار لپ تاپ خود را بررسی کنید.

منبع: PC Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.