epic games store
یحیی رحیمی

کمپانی Epic در خفا از اطلاعات استیم شما استفاده می‌کند: Epic نظر دیگری دارد!

یحیی رحیمی 24 اسفند 1397 بدون دیدگاه
663 بازدید

به‌تازگی یکی از کاربران وب‌سایت Reddit از موضوعی پرده برداشته است که می‌تواند بسیار قابل‌توجه باشد. به نظر می‌رسد که Epic Launcher به‌طور مخفیانه در حال استفاده و برداشت اطلاعات استیم شماست و این اطلاعات را برای اهداف خاصی مانند ساخت برنامه پشتیبانی خودشان استفاده می‌کند و Epic Games برای این کار تمام دوستان شما در لیست Steam Friends را به برنامه خودشان وارد کرده است.

گفته می‌شود که لانچر به دنبال فعالیت‌های روشن می‌گردد اما معاون کمپانی Epic نظر دیگری دارد و گفته است که این کار به‌منظور جلوگیری از آپدیت شدن بازی‌ها هنگام اجراشدن است و اطلاعات به‌هیچ‌وجه به Epic فرستاده نمی‌شود. کاربری در این مورد گفته است که لانچر Epic به DLL ها و مسیرهای روت دسترسی پیدا می‌کند کاربر هیچ‌گاه از این فعالیت‌ها خبردار نمی‌شود.

همچنین ادعاشده است که اطلاعات به خود Epic فرستاده می‌شوند و اطلاعات سخت‌افزاری نیز در حساب Epic ذخیره می‌شوند. این کاربر ادعا کرده است که لانچر یک کپی رمزگذاری شده از فایل localconfig.vdf را تهیه می‌کند و به‌وسیله بخش دوستان، آن را به برنامه خود Epic ارسال می‌کند. معاون بخش مهندسی Epic Games اما نظر دیگری دارد و گفته است که:

Daniel Vogelما از یک پیکسل هدایتی برای ساخت برنامه پشتیبانی خودمان استفاده می‌کنیم و می‌خواهیم توسط آن به سازنده‌هایمان پول پرداخت می‌کنیم. ما تنها آمار را پیگیری می‌کنیم و اطلاعات پردازنده و گرافیک را جمع‌آوری می‌کنیم و به تمام خط‌مشی‌های کاربری پایبند هستیم.

به نظر می‌رسد که خط‌مشی‌های Epic اجازه جمع‌آوری اطلاعات فنی در مورد دستگاه و نرم‌افزار را از طریق اینترنت می‌دهد و هنگامی‌که از وب‌سایت یا برنامه Epic استفاده می‌کنید، اطلاعات فنی و همچنین URL های استفاده‌شده را نیز پیگیری می‌کند و به گفته خود EPIC Games تمام این کارها برای ارائه تجربه شخصی بهتری است. گفته می‌شود که سورس های این برنامه جمع‌آوری اطلاعات در github در دسترس است و همچنین از طریق کرومیوم نیز داده‌های مرورگر شما جمع‌آوری می‌شود.

معاون بخش مهندسی کمپانی EPIC به نام Vogel در ادامه گفته است که Epic دارای سهام‌داران زیادی است و هیچ‌کدام از این افراد دسترسی به اطلاعات ندارند. خود کمپانی توسط شخصی به نام Tim Sweeney هدایت می‌شود و این فرد نیز گفته است که اعمال چنین تصمیمی کار او بوده است و می‌خواسته که پشتیبانی از Fortnite سریع‌تر انجام گیرد و قرار است که این مشکل حل شود. او در جواب به سؤال اینکه چرا Epic مستقیماً داده‌ها را از استیم دریافت می‌کند و مگر نباید از API های سوم شخص استفاده کرد؟ گفت:

Epic مایل است که تعداد API های موجود در کتابخانه API های سوم شخص خود را پایین بیاورد و این به دلیل مشکلات امنیتی است و این کار تنها در مورد Valve انجام نمی‌گیرد و البته API ها نیز داده‌های بسیار بیشتری ازآنچه موردنیاز است را جمع‌آوری می‌کنند.

به نظر می‌رسد که Epic همچنان به جمع‌آوری داده‌ها ادامه دهد و باید دید که کار به کجا خواهد کشید.

منبع: PC Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.