یحیی رحیمی

سازنده سری Metro باور دارد که انحصار Epic Store ممکن است بازی را نابود کند

یحیی رحیمی 13 بهمن 1397 بدون دیدگاه
701 بازدید

Epic Store شمشیر را از رو برای Steam بسته است و تا بخشی از بازیکنان این فروشگاه را به سمت خود نکشاند ول کن نیست. یکی از اقدامات این فروشگاه انحصار تعدادی از بازی‌های جدید بوده است. یکی از این بازی‌ها The Division 2 است که یوبی‌سافت حساب زیادی روی آن بازکرده است و همچنین طرفداران زیادی دارد. اما عنوان دیگر که بزرگ‌تر از این حرف‌ها است، Metro Exodus است و قرار است برای 12 ماه در انحصار فروشگاه Epic Store باشد.

این تصمیم جنجال زیادی به پا کرده است و حتی باعث واکنش کمپانی Valve شده است و این کمپانی چنین تصمیمی را ناعادلانه خوانده است. THQ Nordic نیز به چنین تصمیمی واکنش نشان داده است و حتی خود را از آن مبرا کرده است و همه‌چیز را سر کمپانی Koch Media خراب کرده است. همان‌طور که می‌دانید سری بازی‌های مترو یک اقتباس از کتاب‌های مترو نوشته Dimitri Gluskhovsky است. او چندین کتاب به این اسم نوشته است و البته قرار است که رمان Metro Exodus او نیز به‌زودی منتشر شود.

او از تصمیم ناشر بازی و انحصار آن در اختیار Epic Store را به نفع فرانچایز نمی‌داند و از چنین تصمیمی ناراضی است. Glukhovsky یک تصویر از موتور بخار موجود در بازی Metro Exodus منتشر کرده است و گفته است که انگار استیم برای قطار بخار ما کافی نبوده است. یکی از طرفداران در ادامه او را متهم به کشتن فرانچایز Metro کرده است و او نیز سریعاً به حرف این طرفدار واکنش نشان داده است و گفته است که او تنها کنار ایستاده است و کشتن بازی را نگاه می‌کند و کاری از دستش برنمی‌آید.

چنین صحبت‌هایی به معنی آن است که او هیچ‌گونه دخالتی در تصمیم گرفته‌شده وجود ندارد و حتی از این تصمیم ناراضی است و فکر می‌کند که چنین کاری به فرانچایز مترو در بلندمدت ضربه وارد می‌کند. جالب است که حرف‌های او حذف‌شده است و فعلاً پست او در دسترس نیست. نگران چنین صحبت‌هایی نباشید و باید بگوییم که Metro Exodus به همان قدرت و زیبایی خود باقی است و قرار است روز 15 فوریه شاهد انتشار آن باشیم.

نظر شما چیست؟ آیا فرانچایز Metro با چنین تصمیمی افت خواهد کرد؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.