یحیی رحیمی

استدیو Quantic Dream دیگر بازی انحصاری برای PlayStation تولید نخواهد کرد

یحیی رحیمی 10 بهمن 1397 بدون دیدگاه
650 بازدید

Quantic Dream از دیرباز و زمان شروع به کار خود همیشه بازی های انحصاری پلتفرم PlayStation را توسعه داده است و مثلا بازی هایی مانند Heavy Rain، Beyond: Two Souls و Detroit: Become Human تماما از بازی های انحصاری سونی بوده اند و انگار دیگر خبری از توسعه بازی های انحصاری نیست و این استدیو می خواهد کسب و کار خود را توسعه بخشد.

چنین تصمیمی بعد از مشکلاتی که در استدیو پیش آمد گرفته شده است. سال پیش بود که گروهی از روزنامه نگاران فرانسوی گزارش دادند که مدیران استدیو Quantic Dream رفتارهایی نامناسب جنسی با کارکنان دارند و همچنین از آن‌ها بیگاری می کشند. این اتهامات توسط کارکنان سابق استدیو بیان شده است و مدیران استدیو بعد از انتشار این گزارش بسیار خشمگین شدند و از این حرف ها شکه شده بودند.

بعضی از کارکنان گفته بودند که انگار در یک جامعه نازی زندگی می کنند! مدیران بالارتبه استدیو این گزارش ها را تهمت خواندند و این روزنامه فرانسوی را به اهانت و دروغ پردازی متهم کردند. Quantic Dream آنقدر از خود اطمینان داشت که شکایت کرد و کار به دادگاه کشید و آنجا بود که یکی از کارکنان سابق استدیو به عنوان شاهد حاضر شد و Quantic Dream دادگاه را باخت و مجبور به قبول اتهام خود شد.

Detroit Become Human

در مصاحبه ای از سران استدیو که امروز منتشر شده است، فهمیدیم که این کمپانی دیگر بازی انحصاری برای سونی نمی سازد و به گفته مدیر Quantic Dream، این شروعی دوباره برای آن‌ها و کسب و کارشان است. بعد از افتضاحی که رخ داد، Quantic Dream سرمایه گذاران خود را نیز از دست داد و به تازگی NetEase که ناشر چینی فوق العاده بزرگ است که به تازگی در Destiny نیز سرمایه گذاری کرده است، به عنوان پشتیبان مالی این استدیو معرفی شد.

مدیر استدیو بیان کرده است که هدف آن‌ها حضور در تمامی پلتفرم هاست و می خواهند که تمام کاربران از بازی های آن‌ها لذت ببرند و البته به ساخت بازی برای PlayStation نیز ادامه خواهد داد اما پلتفرم های دیگر نیز در نظر گرفته خواهند شد. مدیرعامل NetEase نیز گفته است که از مشکلات فرهنگی موجود در استدیو Quantic Dream خبر داشته است و با آگاهی کامل سرمایه گذاری کرده است.

او در این مورد گفته است که کمپانی به اندازه آن‌ها سرمایه گذاری کوچک نمی کند و برای رشد شرکت خودشان لازم دیده اند که با Quantic Dream همکاری کنند و همچنین با تیم توسعه بازی در این استدیو نیز دیدار داشته اند و برای آشنایی با فرهنگ استدیو همه کاری کرده اند و البته در ادامه گفته است که هیچ گونه از اتهامات گفته شده توسط رسانه های خبری را در این استدیو ندیده است.

منبع: Euro Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.