nVIDIA GeForce Driver 419.35 درایور کارت گرافیک انویدیا
یحیی رحیمی

مدیرعامل Nvidia: فروش پایین کارت گرافیک های Turing مانند مشتی در شکم ما بود

یحیی رحیمی 9 بهمن 1397 بدون دیدگاه
755 بازدید

مدیرعامل Nvidia به نام Jensen Huang در جلسه کاری خود در روز دوشنبه به سرمایه گذاران این کمپانی گفته است که میزان فروش آن‌ها در سه ماهه آخر سال دقیقا یک مشت محکم در شکمشان بوده است و فروش بسیار پایین تری از حد انتظار در زمینه کارت گرافیک های جدید و به خصوص آن‌هایی که بر اساس معماری Turing بودند داشته اند.

Nvidia در گزارش خود درآمد 2.2 میلیارد دلاری برای سه ماه اخر سال 2018 در نظر گرفته است و نسبت به رقم قبلی 2.7 میلیارد دلاری خود پایین تر است. این کمپانی مشکل را در بدترشدن وضعیت اقتصاد کلان به خصوص در چین می بیند و به نظر او تاثیر زیادی روی تقاضای مشتری برای کارت گرافیک های گیمینگ داشته است.

دیدن پایین آمدن میزان فروش زیاد عجیب نیست و Nvidia چند ماه پیش و زمانی که ارزهای دجیتالی ارزش بالایی داشتند و همه به دنبال ماینینگ این ارز ها بودند، فروش فوق العاده ای در زمینه کارت گرافیک های میان رده و پرچم دار داشت و بعد از آنکه بازار ارزهای دیجیتالی افت کرد، بر عکس این کار اتفاق افتاد. حتی کار تا جایی بالا گرفته بود که انبارهای Nvidia از سری کارت گرافیک های Pascal خالی شد!

Nvidia امیداور بود که معماری Turing باعث بالارفتن فروش کارت گرافیک هایش شود و امیدوار بود که گیمرها با دادن وعده هایی مانند بهبود عملکرد بازی ها و ویژگی هایی مانند DLSS به سوی این کارت گرافیک ها کشیده شوند و حتی یک کمپین تبلیغاتی بزرگ با عنوان بدون Turing و با آن نیز به راه انداخت که به نظر می رسد تاثیر زیادی نداشته است.

Nvidia گفته است که سری کارت گرافیک های RTX از هوش مصنوعی بالاتری استفاده می کنند و عملکرد بهتری نسبت به نسل های گذشته دارند اما به نظر می رسد که مشتریان منتظر پایین آمدن قیمت این قطعات هستند و فعلا برنامه های خود را تا آن زمان نگه داشته اند. در واقع کارت گرافیک های RTX قیمت بالاتری نسبت به Pascal داشتند.

Nvidia از سه ماه آخر سال مالی خود به عنوان ناامید کننده و ناپایدار نام برده است و البته به کسب و کار خود کاملا ایمان دارد و به نظر آن‌ها از همیشه قدرتمندتر هستند و قرار است که با قدرت بیشتری به بازار باز گردند.

منبع: PC Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.