یحیی رحیمی

16 درصد از توسعه‌دهندگان مشغول ساخت بازی‌های کنسول‌های نسل بعدی هستند!

یحیی رحیمی 8 بهمن 1397 بدون دیدگاه
705 بازدید

همه می‌دانیم که نسل بعدی کنسول‌ها از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است. خبرها حاکی از آن است که سال 2020 شاهد عرضه کنسول‌های PS5 و Xbox جدید خواهیم بود. بعضی‌ها نیز حرف از سال 2021 می‌زنند. درنتیجه غیرقانونی نیست که فکر کنیم توسعه‌دهندگانی وجود دارند که در حال کار روی بازی‌های نسل آینده سخت‌افزار هستند.

بر اساس گزارشی که به‌تازگی توسط GDC و در مورد وضعیت توسعه‌دهندگان صنعت بازی منتشرشده است، می‌توانیم اطلاعات جالبی را ببینیم. پژوهشی در بین نمونه‌ای 4000 تایی انجام‌گرفته است و در این میان 16 درصد از تمامی توسعه‌دهندگان بیان کرده‌اند که در حال ساخت بازی برای نسل بعدی سخت‌افزار بازی هستند. چیزی که جالب است این است که افرادی که به‌طور انحصاری در حال کار روی بازی‌های نسل بعدی هستند، تنها 2 درصد از کل را شامل می‌شود.

یعنی تنها 2 درصد از کل توسعه‌دهندگان تمام فکر خود را روی نسل بعدی متمرکز کرده‌اند. گفتنی است که 3 درصد از توسعه‌دهندگان اعلام کرده‌اند که نمی‌دانند چه سخت‌افزاری پیش روی خود خواهند داشت تا روی آن کار کنند. این در حالی است که 46 درصد باقی‌مانده تنها روی بازی‌های نسل حاضر کار می‌کنند و فعلاً برنامه‌ای برای نسل بعدی ندارند.

می‌توانیم درک کنیم که این 2 درصد موجود استدیوهای دسته اولی سونی و مایکروسافت هستند که در حال کار روی نسل بعدی هستند. برای نمونه می‌دانیم که PlayGround Games در حال کار روی عنوان معرفی نشده‌ای است که هنوز راه زیادی تا انتشار دارد. البته می‌توان گفت که استدیوهای مانند Insomniac نیز در حال کار روی نسخه بعدی Spider-Man باشد. Guerrilla Games نیز احتمالاً در حال کار روی بازی مختص PS5 است و البته به‌تازگی استدیوی در لس‌آنجلس نیز دست‌به‌کار کرده است که نمی‌دانیم هدف آن چیست.

همچنین بازی‌های The Elder Scrolls 6 و Starfield نیز در دسته بازی‌های نسل بعدی قرار دارند. EA همچنین به‌تازگی خبر از توسعه Dragon Age 4 داده است که فعلاً راه زیادی را حتی دیدن اولین تریلر از آن داریم. بازی‌هایی مانند Death Stranding و Halo Infinite را نیز از یاد نبرید. همچنین بازی‌های Red Dead Redemption 2 و The Last of Us Part 2 نیز صد در صد برای نسل بعدی منتشر خواهند شد. نظر شما چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.