Nvidia
یحیی رحیمی

Nvidia سری جدید کارت گرافیک‌های خود را با معماری جدید معرفی کرد

یحیی رحیمی 26 مرداد 1397 بدون دیدگاه
685 بازدید

طرفداران پر و پا قرص قطعات PC به گوش باشند، حالا معماری جدید کارت گرافیک‌های Nvidia معرفی‌شده است و شاید وقت آن باشد که دستی به سر و روی قطعات گرافیکی‌تان شده باشد. البته گیمرهای PC نباید زیاد نگران باشند. با توجه به اولین تصاویر و ویدیوها از این GPU ها می‌توان گفت که بازار حرفه‌ای موردنظر Nvidia است. البته تنها یک‌قدم کوچک با محصولات مشتری محور انویدیا فاصله‌داریم.

Nvidia اول، معماری جدید را اعلام کرد و حالا می‌دانیم که این GPU ها، Turing نام دارند و ادامه‌دهنده راه Volta هستند. این قطعات نسل هشتم را به دوش می‌کشند و مشخص نیست که کمپانی سازنده چگونه به این عدد رسیده است. یکی از ویژگی‌های جدید نیز Tensor Cores است که برای اولین بار در Volta GV100 استفاده شد. هدف این فناوری جدید، بالا بردن 6 برابر سرعت پردازش نسبت به نسل قبل است و همچنین 30 برابر سریع‌تر از CPU های حال حاضر.

جد از ویژگی‌های جدید، کارت گرافیک Turing دارای تعداد زیادی هسته‌های CUDA خواهد بود که تصاویر گرافیکی را با سرعت‌بالا پردازش خواهند کرد. گفته می‌شود که تعداد این هسته‌ها 4608 عدد خواهد بود. البته Volta GV100 دارای 5120 هسته CUDA است. بر اساس گفته‌های کمپانی سازنده، سرعت Clockspeed قطعه Turing مشابه سری Pascal خواهد بود اما 20 درصد پیشرفت در هسته‌های CUDA داشته است.

در کنار معماری Turing، انویدیا از کارت‌های گرافیک Quadro RTX نیز پرده‌برداری کرده است که قرار است در سه‌ماهه آخر سال عرضه شود. این قطعات کاملاً حرفه‌ای هستند و مخصوص استدیوهای بازی‌سازی و فیلم‌سازی. البته هنوز اسم آن‌ها تائید نشده است و شاید در آخر بانام GeForce RTX 1180 شناخته شوند. Nvidia سه نوع از آن‌ها را معرفی کرده است که در جدول زیر می‌توانید مشخصات آن‌ها را مشاهده کنید.

می‌توانید مشاهده کنید که این قطعات واقعاً غول هستند. مدل RTX 8000 آن‌ها دارای 48 گیگابایت حافظه رم GDDR6 است. هیچ قطعه‌ای یارای مبارزه با آن را ندارد. مدل بعدی RTX 6000 نام دارد که نصف رم قبلی را دارا است. این مدل از کارت گرافیک‌ها بسیار بزرگ هستند و تابه‌حال قطعه گرافیکی به بزرگی آن‌ها وجود نداشته است. قیمت این کارت گرافیک‌ها نیز تا 10 هزار دلار می‌رسند که واقعاً از توان گیمرهای حرفه‌ای نیز به دور است.

منبع: PCgamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.