یحیی رحیمی

Loot Box های داخل Dota 2 از حالا جوایز داخل آن را به بازیکن نشان خواهد داد

یحیی رحیمی 7 مرداد 1397 بدون دیدگاه
656 بازدید

موضوع Loot Box ها یا جعبه شانسی‌ها مدتی است به تیتر اول اخبار تبدیل‌شده است و بسیاری آن‌ها را عادلانه نمی‌دانند و باور دارند که نوعی از قمار را به نمایش می‌گذارند. بازی‌های مختلف نیز شروع به تغییر تصمیمات خود در این زمینه کرده‌اند و Dota 2 نیز از این قافله عقب نمانده است. Dota 2 در آپدیت جدید مخصوص کشور هلند، به کاربران اجازه می‌دهد که قبل از خرید جعبه‌های شانس، محتوای داخل آن را مشاهده کنند.

این موضوع بعد از پست یک کاربر هلندی در شبکه اجتماعی Reddit مشخص شد. او تصویری از خرید خود را تهیه‌کرده است و در این تصویر عناوین داخل Loot Box قبل از خرید قابل‌مشاهده است. دیگر کاربران هلندی بازی نیز این موضوع را امتحان کرده‌اند و تغییر انجام‌گرفته را تائید کرده‌اند. البته بر اساس گفته‌های هلندی‌ها، تغییرات آن‌قدر هم زیاد نبوده است. شاید فکر کنید که هر جعبه‌ای که دوست دارید را می‌توانید خریداری کنید اما به این شکل نیست.

تا هنگامی‌که بسته نشان داده‌شده را خریداری نکنید، نمی‌توانید بسته دیگری را امتحان کنید. عملاً باید اول آن را بخرید تا بتوانید آیتم‌های دیگر را به دست بیاورید. اوایل سال میلادی بود که کمیته‌ای در کشور هلند از کمپانی Valve و دیگر کمپانی‌های بازی شکایت کرد و دلیل آن‌ها قوانین شرط‌بندی موجود در کشور هلند بود. بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف این جعبه‌ها آن است که دقیقاً همانند قمار عمل می‌کنند و معلوم نیست که چه چیزی گیر بازیکن خواهد آمد.

Valve در پاسخ به این شکایت بیان کرده بود که خریدهای درون بازی Dota 2 و CS: GO متوقف خواهند شد. کمپانی‌های دیگری همانند Psynoix نیز شروع به نمایش دادن آیتم‌های Loot Box ها در Rocket League کرده است. کمپانی EA نیز جعبه شانسی‌ها را به‌طور کامل از بازی‌های قدیمی و در حال انتشار خود حذف کرده است. تمام این مشکلات از StarWars: Battlefront 2 شروع شد. این بازی شیوه کسب درآمد را از بازی‌های ویدیویی را به‌طور کامل تغییر دارد.

تغییرات انجام‌گرفته در Dota 2 تنها در مورد کشور هلند است اما کشورهای همچون بلژیک نیز قوانینی در این مورد تصویب کرده‌اند. ایالات‌متحده نیز با قضیه جدی برخورد کرده است و قوانین جدیدی در این زمینه وضع کرده است. نظر شما در مورد جعبه شانسی‌ها چیست؟

منبع: US Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.