راهنمای قدم به قدم بازی Rage 2
یحیی رحیمی

در Rage 2 خبری از صحنه‌های Loading و بارگذاری نخواهد بود

یحیی رحیمی 19 تیر 1397 بدون دیدگاه
978 بازدید

نسخه اول بازی Rage از اولین ساخته‌های John Carmack بود و محبوبیت زیادی کسب کرد. بازی توسط استدیو id Software توسعه داده‌شده بود و تقریباً اولین تجربه آن‌ها از تولید یک شوتر اول‌شخص بعد از ساخته‌های آن‌ها در دهه 90 میلادی بود. از همه این‌ها بگذریم، بازی واقعاً افتضاح بود. Rage حس توخالی و جدا از همی داشت و همچنین صحنه‌های باز گزاری نیز آزاردهنده بود.

id Software حالا زیر نظر Bethesda کار می‌کند و دومین تجربه کاری خود را پیش رو دارد. این استدیو تنها گذاشته نشده است و Avalanche Software نیز همکاری گسترده‌ای در ساخت بازی دارد. این استدیو کارهای موفقی همچون Just Cause را در کارنامه خود دارد و واقعاً هم در کار خود تجربه و توانایی بالایی دارند.

Tim Willits که یکی از توسعه‌دهندگان بازی است در گفتگویی در مورد تغییرات نسخه دوم گفته است که نسخه اولیه بازی در توسعه یک گیم پلی پایدار شکست خورد و به دلیل گستردگی زیاد و جهان باز بودن بازی، دو استایل مختلف از گیم پلی پیش آمد که کدام شان دیگری را محدود می‌کرد و به همین دلیل شاهد صحنه‌های Loading در طول بازی بودیم. به لطف فناوری‌های کنسول‌های جدید، این مشکل دیگر وجود ندارد. او در این مورد بیان کرد:

ما دو فناوری megatexuture و جهان باز در اختیار داشتیم و این دو، واقعاً دو چیز کاملاً متفاوت بودند. برای مثال در وسط بازی بودید و باید یک مرحله دیگر بارگذاری می‌شد و بعدازآن بود که می‌توانستید به مبارزه اول‌شخص خود بپردازید. همه این چیزها را کنار گذاشته‌ایم. تمام بازی یکسان و به هم متصل است و هر شیوه‌ای که بخواهید می‌توانید به مبارزه بپردازید. چیزهایی که در Rage 1 به دنبالش بودیم را در Rage 2 موفق به انجامش شدیم.

اینکه بتوانیم در همان محیط جهان باز به مبارزه بپردازیم، یکی از ویژگی‌های شوتر های جهان باز بزرگ همانند Far Cry یا Just Cause است و اینکه Rage 2 به این موضوع دست یافته است شایان تحسین است. فعلاً مشخص نیست که بازی دارای چه ویژگی‌های منفی است و توسعه‌دهندگان فعلاً تنها از بخش‌های خوب آن صحبت می‌کنند. نظر شما چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.