یحیی رحیمی

شایعه: گوگل در حال کار روی دستگاهی برای استریم بازی است

یحیی رحیمی 11 تیر 1397 بدون دیدگاه
733 بازدید

پلتفرم‌های استریم بازی در حال حاضر بسیار محبوب هستند و بسیاری از گیمرها با استریم ویدیوهای خود حتی درآمد خوبی کسب می‌کنند. گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که گوگل از محبوبیت این شبکه‌ها آگاه است و به دنبال توسعه پلتفرم استریم خودش است. به نظر می‌رسد که گوگل به دنبال ساخت سخت‌افزاری است که تمرکز اصلی آن استریم بازی‌های ویدیویی باشد.

بر اساس گزارشی از Kotaku، منابع متنوعی تائید کرده‌اند که گوگل جلسه‌های متعددی با کمپانی‌های بازی‌سازی در رویدادهای GDC و E3 2018 داشته است. در حین این جلسات اما گوگل ایده پلتفرم استریم بازی را بیان کرده است. این گزارش همچنین بیان کرده است که گوگل به دنبال شریکی برای استدیوهای توسعه و پروژه‌های آینده است و این موضوع البته به معنی خرید آن شرکت نیز می‌شود.

این شایعات برای مدت زیادی است که شنیده می‌شود و گوگل به‌نوعی با اسم رمز Yeti کار خود را دنبال می‌کند. اولین خبرها از پلتفرم استریم گوگل در ماه فوریه شنیده شد و بعدها Nintendo Life نیز این موضوع را با ارائه گزارشی تائید کرد. دستگاه موسوم به Yeti قادر به اجرای بازی‌های با مشخصات بالا روی سخت‌افزار پایین‌تر است. بر اساس گزارش منتشرشده می‌توان گفت که گوگل به دنبال آزمایش و خطا در این زمینه است و شاید این پروژه هیچ‌گاه عملی نشود.

البته باید خاطرنشان کرد که گوگل چندی پیش یکی از کهنه‌کارهای صنعت گیم به نام Phil Harrison را استخدام کرده است و به همین دلیل احتمال انتشار چنین پلتفرمی بیشتر باشد. Harrison قبلاً مقام‌های بالا رتبه‌ای در کمپانی سونی از سال‌های 1992 تا 2008 داشته است و در سال 2009 نیز به Infogamers Entertainment پیوست که یک زیرشاخه از Atari Group است. او البته سال بعد پست خود را رها کرد و به Cloud Gaming رو آورد. او همیشه به دنبال ماجراجویی بوده است و حتی در سال 2012 به مایکروسافت پیوست و 3 سال بعد آنجا را نیز ترک کرد.

به نظر می‌رسد که گوگل فرد بسیار باتجربه‌ای از صنعت بازی‌های ویدیویی را جذب کرده است و قطعاً به معنی آن است که گوگل در حال پخت آشی برای گیمرها است. نظر شما چیست؟

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.