یحیی رحیمی

AMD با معرفی پردازنده 32 هسته‌ای خود رقابت را از اینتل پس گرفت

یحیی رحیمی 16 خرداد 1397 بدون دیدگاه
808 بازدید

رویداد Computex 2018 در جریان است و مانند همیشه خبرهای جالبی از این کنفرانس به گوش رسیده است. AMD دیروز اولین جزئیات نسل دوم پردازنده‌های Ryzen خود به نام Threadripper CPU را به اشتراک گذاشت. Threadripper غول جدید خط تولید پردازنده‌های AMD است و تنها یک CPU مخصوص بازی نیست و یک چندهسته‌ای غول جلو رو ما قرار دارد. AMD اعلام کرده است که پردازنده‌های Threadripper که از چیپ Ryzen بهره می‌گیرند، در سه‌ماهه سوم سال 2018 عرضه خواهند شد و همچنین 32 هسته خواهند داشت!

AMD از فناوری‌های بسیار پیشرفته‌ای برای تصویرسازی و عملی کردن این بازار Threadripper استفاده کرده است و به نظر این محصول به جایگاه لایق خود دست خواهد یافت. Threadripper 2 از معماری 12 نانومتری Zen+ استفاده خواهد کرد و همچنین تمامی ویژگی‌ای نسل دوم Ryzen را به همراه دارد. از سوکت یکسانی که در دیگر محصولاتش به‌کاررفته است، استفاده می‌کند اما چیپ مخصوص آن دارای 32 هسته و 64 شیار خواهد بود. تنها 24 ساعت قبل از اعلام این خبر بود که اینتل پردازنده 28 هسته‌ای خود را برای عرضه در سال جاری معرفی کرد و AMD نیز کار سختی برای پیشی گرفتن از رقیب خود نداشت.


AMD چیپ های 24 و 32 هسته‌ای خود را توسط یک فن مخصوص در کنفرانس خبری مورد آزمایش قرارداد و بنچمارک های خوبی را نیز از آن دریافت کرد. در خبری دیگر اما AMD یک مدل جدید از کارت گرافیک پیشرفته خود به نام Vega 56 را معرفی کرد که اندازه‌ای کوچک‌تر دارد. این کارت گرافیک توسط PowerColor طراحی‌شده است و به‌منظور اجرا بازی‌ها و همچنین محتوای 4K تلویزیون‌های سامسونگ استفاده می‌شود. AMD بیان کرده است که فروش این پردازنده‌های گرافیکی از امروز آغاز شده است و در صورت اعلام، قیمت آن را به گوش شما خواهیم رساند. نظر شما در مورد این غول جدید AMD چیست؟

منبع: PCGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.