Playstation 4
یحیی رحیمی

سونی: PS4 در حال ورود به آخرین چرخه عمر خود است

یحیی رحیمی 1 خرداد 1397 بدون دیدگاه
1,741 بازدید

سونی امروز کنفرانسی در زمینه استراتژی‌های آینده خود برگزار کرد و John Kodera در مقام ریاست برند PlayStation بیان کرده است که کنسول PlayStation 4 در حال ورود به آخرین چرخه عمر خود است. این گفته‌ها می‌تواند تأثیر منفی روی رشد کلی بخش بازی سونی داشته باشد. مشخص است که افزوده شدن به تعداد افراد سرویس Play Station Plus، آن‌چنان کمکی به رشد منفی فروش بخش سخت‌افزار نخواهد کرد.

Takashi Mochizuki که یکی از گزارشگران Wall Street Journal است، در مورد صحبت‌های مدیر پلی‌استیشن بیان کرده است که سونی دیگر تلاش برای فروش بیشتر این کنسول را رها می‌کند. البته که این کنسول همچنان به‌خوبی فروش خواهد رفت و باوجود اختصاصی‌های جدیدی همچون The Last of Us: Part 2 و Spider-Man بعید است که روند رشد این کنسول به این زودی‌ها متوقف شود.

Kodera همچنین با سرمایه‌گذاران و تحلیل گران نیز جلسه‌ای داشته است و برای رفع نگرانی آن‌ها تلاش کرده است. او در این جلسه از سلامت PS4 به‌عنوان یک پلتفرم صحبت کرده است. مدتی پیش بود که سونی آمار سود و زیان خود را منتشر کرد و پیش‌بینی‌شده بود که سونی در سال جاری حدود 16 میلیون از کنسول‌های خود را به فروش برساند. Kodera این کنفرانس را به‌منظور آگاه‌سازی این موضوع برگزار کرده بود و تلاش داشت که دلیل این افت را توضیح دهد و آن را منطقی نشان دهد. بر اساس گفته‌های او، کنسول PS4 به چرخه آخر عمر خود واردشده است.

این گفته به معنی آن نیست که PS4 همین امسال کنار گذاشته می‌شود؛ بلکه منظور آن است که دیگر نباید انتظار افزایش سود را داشته باشیم و کنسول در سراشیبی فروش قرار دارد. این موضوع منطقی است زیرا که کنسول حدود 5 سال عمر دارد و دیگر عمری از سرش گذشته است. PS4 در نوامبر سال 2013 به بازارهای جهانی عرضه شد و حالا دیگر آرام‌آرام به آخر کار خودش نزدیک می‌شود. 79 میلیون نسخه از این کنسول به فروش رفته است و این آمار هنوز پایین‌تر از PS3 با 80 میلیون عدد فروش است.

Kodera در ادامه صحبت‌هایش بیان کرده است که پلی‌استیشن از حالا تا ماه مارس 2021 به پیله خود خواهد رفت تا دوباره پروانه شود. مشخص نیست که این گفته او چه معنایی دارد و احتمالاً منظور او همان کنسول PS5 باشد که شایعات زیادی را اخیراً پیرامون خود بالا گرفته است. او در ادامه گفت که PS VR در حال رشد است اما هنوز در سطحی نیست که از آن انتظار می‌رود. تنها کسب‌وکار PlayStation نیست که دچار بحران شده است و سرویس استریم ویدیو سونی به نام PlayStation Vue نیز در سراشیبی افت قرار دارد. Kodera اما نظری مخالف این موضوع داشت و باور داشت که این سرویس‌ها هنوز هم می‌توانند رشد کافی داشته باشند.

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.