یحیی رحیمی

سرویس آنلاین Xbox Live موفق به کسب 59 میلیون کاربر فعال شده است

یحیی رحیمی 8 اردیبهشت 1397 بدون دیدگاه
551 بازدید

سه‌ماهه اول میلادی به پایان رسیده است و کمپانی‌های حاضر در دنیای بازی‌های ویدیویی نیز به این منظور آمار سود و زیان خود را منتشر ساخته‌اند. مایکروسافت قبلاً بیان کرده بود که تعداد اعضا سرویس Xbox Live به 50 میلیون نفر رسیده است و بر اساس آمارهای جدید اما این میزان به حدود 59 میلیون نفر افزایش پیدا کرده است. بر اساس گفته‌های کمپانی مایکروسافت، آمار تعداد اعضا نسبت به سال گذشته، 7 میلیون نفر افزایش داشته است.

همچنین گفته شده است که سود سالانه در مقایسه با سال‌های گذشته و سه ماه اول امسال نیز، پیشرفت خوبی داشته است و در کل این بخش بازی مایکروسافت، شاهد رشد مناسبی بوده است. بخش کامپیوترهای شخصی که Xbox نیز شاهد آن می‌شود، 9.9 میلیارد دلار سود کسب کرده است که نسبت به سال گذشته، حدود 1.1 میلیارد دلار یا 11 درصد افزایش پیدا کرده است که؛ البته این میزان نسبت به سه‌ماهه دوم سال که 12.2 میلیارد دلار سود کسب شده بود، افت پیدا کرده است.

بخش بازی این کمپانی در سه‌ماهه گفته‌شده نیز 345 میلیون دلار درآمد کسب کرده است که اگر این آمار را سال‌به‌سال در نظر بگیریم، شاهد رشد 18 درصدی بوده است. این کمپانی به لطف برند Xbox و همچنین بخش نرم‌افزاری فوق‌العاده، شاهد رشد 24 درصدی نسبت به بازه مشابه گذشته بوده است. این آمار در 9 ماه گذشته نیز پیشرفت داشته است و درآمد Xbox حدود 9 درصد یا 686 میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

اطلاعات فروش کنسول‌ها اما توسط مایکروسافت اعلام نشده است و معمولاً این کمپانی، آمارهای مثبت خود را بیان می‌کند و مدتی است که از گفتن میزان فروش کنسول‌هایش، صرف‌نظر و خودداری کرده است. البته بخش بازی مایکروسافت روند خوبی دارد و نمی‌توان انتقادی نسبت به آن وارد کرد. نظر شما چیست؟ آیا مایکروسافت در رقابت با سونی موفق بوده است؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.