Xbox One X
یحیی رحیمی

مایکروسافت: برای موفقیت باید به چیزی فراتر از کنسول‌های بازی بیندیشیم

یحیی رحیمی 27 اسفند 1396 بدون دیدگاه
654 بازدید

کمتر کمپانی درزمینهٔ گیمینگ و بازی مانند مایکروسافت پیدا می‌شود که این اندازه انگیزه و انرژی برای رسیدن به اهداف تعیین‌شده‌اش داشته باشد. درواقع یکی از مقام‌های بالا رتبه مایکروسافت در گفتگو با وب‌سایت Gamesindusrty اهداف بخش بازی این شرکت عظیم را بیان کرده است و بر این اساس، مایکروسافت به دنبال رسیدن به 2 میلیارد کاربر تا سال 2020 است. مایکروسافت برای این کار تصور جذابی در سر دارد و برای رسیدن به این هدف به دنبال قدم برداشتن فراتر از دنیای کنسول‌های بازی است.

مدیر بخش فضای ابری مایکروسافت، Kevin Gamill، درزمینهٔ Cloud Gaming بیان کرده است که:

ما به‌هیچ‌وجه مایل به ترک کسب‌وکار کنسول‌های خود نیستیم. ما به سرمایه‌گذاری در آن بخش ادامه خواهیم داد. بالاترین تجربه ممکن در اتاق‌های نشیمن را کنسول Xbox One X ارائه می‌دهد و امیدواریم که این تجربه را برای سال‌های متمادی ادامه دهیم؛ اما اگر به آینده کسب‌وکار خود بیندیشیم، احتیاج به تفکری فراتر از کنسول‌های بازی برای موفقیت داریم.

مایکروسافت به دنبال بالاترین تأثیرگذاری ممکن در این مورد است و این تأثیرگذاری تنها به کنسول‌های بازی مربوط نمی‌شود بلکه برند Xbox فراتر از کنسول‌های موجود است. مایکروسافت به‌طورجدی به دنبال رسیدن به رکورد 2 میلیارد گیمر است و این هدف با سرمایه‌گذاری در سه زمینه: بازی‌ها، سرویس‌ها و فضای ابری تحقق می‌یابد. مایکروسافت هنوز هم جایگاه کنسول را به‌خوبی می‌داند اما مشخص است که کمپانی به دنبال رشد کسب‌وکار خود در زمینه‌هایی فراتر از بازار کنسول است.

Phil Spencer نیز به‌طورجدی روی فضای ابری تمرکز کرده است و به گفته یکی از کارمندان او، Phil خواهان تیم حرفه‌ای و جدی برای تمرکز روی Cloud Gaming است. اگر چنین هدفی انجام گیرد، تمامی پلتفرم‌های موجود به هم متصل خواهند شد و پردازش توسط فضای ابری انجام خواهد گرفت. آینده‌ای هیجان‌انگیز در انتظار صنعت گیم است.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.