Call of Duty WWII
یحیی رحیمی

کمپانی Activision Blizzard موفق به کسب 4 میلیارد دلار سود از ریزتراکنش‌ها شده است

یحیی رحیمی 20 بهمن 1396 بدون دیدگاه
645 بازدید

ریزتراکنش‌ها بازار بزرگی را برای کمپانی‌های بازی‌سازی پدید آورده‌اند و چند سالی است تمام استدیوهای بازی‌سازی در حال قرار دادن این ریزتراکنش‌ها دربازی‌های تحت توسعه خود هستند. کمپانی Activision در جدیدترین کنفرانس سود و زیان ماهانه خود اعلام کرده است که در بازه زمانی 2017 تا 2018 موفق به کسب 4 میلیارد دلار سود از ریز تراکنش‌ها شده است.

ریز تراکنش‌ها علاوه بر آیتم‌های درون بازی، شامل DLC و جعبه‌های هدیه نیز می‌شوند و بازیکنان برای پیشرفت سریع‌تر در بازی، دست به خرید این آیتم‌ها می‌زنند. بر اساس گفته‌های Activision Blizzard، این کمپانی تنها در سه‌ماهه پایانی سال 2017 توانسته 1 میلیارد دلار سود از این ریز تراکنش‌ها کسب کند. یکی از تحلیل گران دنیای بازی در اکانت توییتر خود اذعان کرده است که 2 میلیارد دلار از این سود مربوط به کمپانی King است که سازنده بازی‌های همچون Candy Crush است. او باور دارد که 2 میلیارد دلار دیگر مربوط به بازی‌های کنسول و PC در کنار بازی‌های موبایلی محبوبی همچون Hearthstone است.

World of Warcraft Legion

یکی از پرسودترین بازی‌ها در این زمینه؛ Call of Duty: WWII است که بازیکنان می‌توانند برای دریافت آیتم‌های کهکشانی به خرید Loot Box ها بپردازند. علاوه بر این‌ها، بسته‌های الحاقی جدیدی همچون Resistance و Overwatch به بازی اضافه‌شده است که برای تجربه آن‌ها باید پول بپردازید. یکی دیگر از بازی‌های پرسود این کمپانی، Warcraft است که تمام بازی به خرید آیتم‌های درون بازی بستگی دارد.

Activision Blizzard تنها کمپانی نیست که چنین سودی را از ریز تراکنش‌ها کسب می‌کند. بر اساس گزارش‌ها، کمپانی EA توانسته 787 میلیون دلار سود از سرویس‌های آنلاین بازی Star Wars: Battlefront 2 در سه ماه آخر سال کسب کند. همچنین دو بازی GTA Online و NBA 2K18 نیز سود زیادی را از خریدهای درون بازی کسب کرده‌اند.

منبع: Gamespot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.