سعید ستایش

افزایش فرکانس پردازنده ی 1950X تا سرعت 5.37GHz در حالت Overclock

سعید ستایش 22 مرداد 1396 بدون دیدگاه
749 بازدید

پردازنده‌ی 1950X یکی از پردازنده‌های نسل جدید AMD است که به‌تازگی نیز عرضه‌شده، این پردازنده با 16 هسته‌ی فیزیکی و فرکانس 3.9GHZ یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های حال حاضر بازار محسوب می‌شود. AMD باعرضه‌ی نسل جدید پردازنده‌های خود که دارای بازدهی عالی و قیمت بسیار مناسبی نیز هستند، قصد رقابت با Intel و به دست گرفتن کامل بازار را دارد.

به‌تازگی یکی از خریداران پردازنده‌ی 1950X دست به اورلاک این پردازنده زده است و توانسته با کمک نیتروژن مایع فرکانس این پردازنده را تا 5.37GHz افزایش دهد.

اورلاک یکی از کارهای تخصصی و خطرناک PC گیمینگ است که می‌تواند باعث آسیب رسیدن به پردازنده و خود فرد نیز شود، افراد برای اورلاک کردن با افزایش ولتاژ ورودی پردازنده اقدام به بالا بردن فرکانس می‌کنند، ازآنجاکه دمای پردازنده در این حالت بسیار افزایش می‌یابد، فرد برای عدم سوختن پردازنده از نیتروژن مایع برای خنک کردن پردازنده استفاده می‌کند، طبیعی است که پردازنده‌ها نمی‌توانند برای مدت بالایی در این فرکانس‌ها کار کنند و عمل اورلاکینگ فقط جنبه‌ی رکوردشکنی و نشان دادن قدرت پردازنده را دارد، البته باید خاطرنشان کرد که برای اورلاک کردن پردازنده، شما باید پردازنده‌ای تهیه کنید که شرکت سازنده این قابلیت را در پردازنده‌ی خود باز گذاشته باشد، اورلاک کردن هرساله به‌صورت مسابقات جهانی نیز برگزار می‌شود.

منبع: PCGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.