آموزش نصب و مدیریت استیم
پارسی گیم

آموزش نصب و مدیریت نرم افزار Steam

پارسی گیم 18 مهر 1397 15 دیدگاه
17,777 بازدید

Steam یک شبکه‌ی تحت اینترنت مخصوص گیمر ها است که توسط کمپانی محبوب والو مدیریت می‌شود. این نرم‌افزار اجتماعی قابلیت‌های مفید فراوانی را در خود جای داده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سیستم خرید و فروش جدیدترین عناوین، شبکه‌های ارتباطی میان گیمر ها و… اشاره کرد. تا جایی که امروزه از این نرم افزار به عنوان اساسی‌ترین نیاز پی‌سی گیمر ها یاد می‌شود. بنابراین ما در پارسی گیم یک آموزش کامل از این شبکه را تدارک دیدیم. در ادامه همراه ما باشید.

آموزش ساخت اکانت Steam

ابتدا نرم افزار Steam را از این لینک دانلود و پس‌ازآن در سیستم کامپیوتر خود نصب کنید. پس از نصب کامل‌ نرم افزار ‌و ورود به آن‌ با تصویر زیر مواجه خواهید شد.

Steam

در این مرحله می‌بایست یک حساب کاربری Steam برای خود بسازید‌. برای ساخت حساب کاربری ابتدا بر روی Create New Account کلیک کنید. سپس با قوانین و مقررات نرم‌افزار موافقت کنید و اطلاعات موردنیاز چون آدرس ایمیل، نام کاربری، رمز عبور و… را وارد کنید. در صورت تکمیل شدن این کارها به مرحله بعدی خواهید رفت. پس از انجام مرحله‌ی قبل می‌بایست به یک پرسش امنیتی پاسخ دهید، این پرسش جهت سهولت در ورود به اکانت استیم طراحی شده است.

پس از انجام تمامی مراحل ذکرشده حساب کاربری شما ساخته می‌شود و به طور خودکار وارد آن خواهید شد. به یاد داشته باشید ورود به Steam برای بار اول امکان دارد با مشکلاتی رو با رو شود، این موضوع دلایل مختلفی چون نبود اتصال مورد نظر با سرورها، سرعت کم اینترنت و… را در بر می‌گیرد، اما خوشبختانه نیاز نیست بابت آن نگران باشید زیرا پس از چند بار تلاش شاهد حل شدن آن به صورت کامل خواهید بود. پس از ورود به صفحه‌ی ابتدایی حساب کاربری یک پیغام سبز رنگ نمایانگر می‌شود. این پیغام از ‌کاربر درخواست تائید ایمیل خود جهت نهایی سازی اکانت را دارد. پس از فشردن گزینه‌ی Yes یک ایمیل حاوی کد و آدرس تائید براش شما ارسال خواهد شد که می‌بایست با مراجعه به آن اطلاعات موردنظر را ارائه کنید. در تصویر زیر می‌توانید حساب کاربری استیم قبل از تائید نهایی را مشاهده کنید.

Steam

در این مرحله با کلیک بر روی گزینه‌ی Store می‌توانید به مجموعه‌ی بازی‌های استیم مراجعه کنید. در این بخش می‌توانید با بررسی اطلاعات بازی مورد نظر به دانلود یا خریداری آن بپردازید. بازی‌های دانلود شده در بخش Library نگه داری می‌شوند. اگر پس از اسکرول کردن صفحه بازی بخش Steam Cloud را مشاهده کردید به این معنی است که سیوهای بازی‌های شما به صورت آنلاین و بر روی سرور استیم قرار خواهند گرفت.

جهت دسترسی به قابلیت ارتباط‌های اجتماعی چون چت، شرکت در مسابقات، شناخته شدن توسط دیگر گیمز ها و… نیز می‌بایست یک پروفایل ایجاد کنید. جهت ایجاد پروفایل از قسمت Community به زیر منوی خانه بروید. برای ورود به این بخش لازم است از نرم‌افزارهای آنتی فیلترینگ استفاده کنید. پس از ارائه‌ی اطلاعات موردنیاز و ورود به بخش کامیونیتی، گزینه‌ی پروفایل را انتخاب کنید. برای تکمیل روند ساخت پروفایل می‌بایست بر روی قسمت سبز رنگ کلید کنید. اکنون می‌توانید بخش‌های مختلف مرتبط با پروفایل همچون نام، کشور، راه‌های ارتباطی و… را وارد کنید. متأسفانه به دلیل تحریم‌های موجود نمی‌توان کشور ایران را انتخاب کرد، بنابراین در حالت مذکور پیشنهاد می‌کنیم کشور میزبان نرم‌افزار آنتی فیلتر خود را انتخاب کنید. در بخش My Privacy Settings هم می‌توان تنظیمات امنیتی اکانت استیم را انجام داد.

Steam

همان‌طور که میدانید مهم‌ترین ویژگی استیم میزبانی بازی‌های آنلاین است، جهت انجام بازی‌های چندنفره در ابتدا می‌بایست بازی‌هایی که ویژگی مالتی پلیر دارند را در سیستم کامپیوتر خود نصب و سپس به اکانت استیم خود اضافه کنید. جهت اضافه کردن بازی به اکانت استیم باید بر روی گزینه‌ی Add A Game کلیک کنید. پس از اضافه کردن بازی می‌توانید اطلاعات مربوطه جهت چگونگی وصل شدن به سرورهای میزبان بازی را مشاهده کنید.

نحوه فعال سازی سی‌دی کی در استیم

جهت فعال کردن ‌سی‌دی کی های خریداری‌شده در استیم، ابتدا باید بر روی گزینه‌ی Add A Games کلیک و سپس Active A Product On Steam را انتخاب کنید. پس از موافقت با شرایط و قوانین نرم‌افزار با صفحه‌ای هم شکل زیر روبه‌رو خواهید شد. در این مرحله باید سی‌دی کی موردنظر را در کادر وارد کرده و سپس بر روی گزینه‌ی تائید کلیک کنید. دقت داشته باشید در صورت استفاده از سی‌دی کی های روسیه می‌بایست منطقه‌ی میزبان آنتی‌فیلتر خود را بر روی این کشور تنظیم کنید.

پس‌ از افزودن سی‌دی کی مورد نظر به استیم، امکان نصب بازی به دو روش زیر فراهم می‌شود.

  1. دانلود بازی به صورت مستقیم از نرم‌افزار
  2. استفاده از نسخه‌ی اصلی پشتیبان استیم

در مورد اول پس از فعال سازی سی‌دی کی شما می‌توانید آیکون بازی را در بخش Library خود مشاهده کنید، در این صورت با کلیک بر روی آیکون مورد نظر فرایند دانلود به صورت خودکار آغاز شود. در بعضی مواقع امکان دانلود محتوای اضافی بازی‌ها چون دی‌ال‌سی و… نیز فراهم می‌شود. یکی از راه‌های فرار از دانلود بازی‌ها در گذشته این بود که پس از بارگیری 10 درصد بازی در روند دانلود آن را قطع کرده و سپس بازی کرک شده را نصب کنیم. پس از نصب باید فایل‌های بازی مورد نظر را به مکانی که استیم برای نصب انتخاب کرده بود منتقل کنیم و بعد با نصب سی‌دی کی از امکانات آنلاین آن بهره‌مند شویم؛ اما این روش در نسخه‌های جدید نرم افزار به درستی کارگشا نیست و باید از دو روش ذکر شده به نصب بازی خود بپردازید.

Steam

آموزش بکاپ و  ریستور یک بازی در استیم

ازآنجایی‌که سرعت دانلود در ایران کم و هزینه‌ی اینترنت به نسبت زیاد است، مطمئناً دانلود این حجم ‌از بازی‌ها برای کاربران معقول به نظر نمی‌رسد. از این رو راه دیگری جهت نصب بازی‌ها به نام Backup/Recovery وجود دارد که کاربر به‌واسطه‌ی آن می‌تواند فایل استیم بک‌آپ بازی را دانلود یا خریداری کرده و سپس از طریق ابزارهایی که نرم افزار در اختیار او می‌گذارد فایل‌های مورد نظر را بازگردانی کند. جهت انجام این کار در ابتدا باید بر روی گزینه‌ی Steam کلیک و سپس Backup And Restore Games را انتخاب کنید. پس از کلیک بر روی این گزینه پنجره ای به شکل زیر نمایان خواهد شد. در این قسمت می‌بایست Restore A Previous Backup را انتخاب کنید. توجه داشته باشید جهت تکمیل روند این کار باید دی‌وی‌دی یا فایل بک‌آپ مورد نظر را بر روی سیستم خود داشته باشید.

پس از کلیک بر روی گزینه‌ی گفته شده، پنجره جدیدی باز می‌شود که شما می‌خواهد که فایل پشتیبانی استیم را انتخاب و بر روی Next کلیک کنید. اگر فایل پشتیبانی مورد تائید واقع شود فرایند Restore به طور خودکار آغاز خواهد شد. میزان زمان مورد نیاز جهت تکمیل فرایند نیز نسبت به حجم بازی متغیر است. پس از کامل شدن این روند می‌توانید از بازی خود لذت ببرید.

این آموزش به صورت اختصاصی توسط تیم وب‌سایت پارسی‌گیم تهیه شده است. جهت هر گونه پرسش می‌توانید از بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.
Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 15 دیدگاه
  • Avatar

    محمد

    مهمان

    سلام وقت بخیر من بارها امتحان کردم اما مدام با خطای زیر مواجه می‌شم:
    unable to verify email address

    پاسخ دهید
  • Avatar

    حسین

    مهمان

    باسلام
    من ایمیل و رمز و ربات نیستم را انجام میدم و همه چی رو اوکی میکنم با این خطا مواجه میشم و با بدون وی پی ان این کار ها رو میکنم
    Please disconnect from VPNs or proxies and try again.
    لطفا کمکم کنید

    پاسخ دهید
  • Avatar

    حسین

    مهمان

    با سلام
    موقع آپدیت پیغام steam needs to be online ظاهر میشه از vpn هم استفاده میکنم ولی جواب نمیده

    پاسخ دهید
  • Avatar

    احمد

    مهمان

    با سلام
    موقع آپدیت پیغام steam needs to be online ظاهر میشه از vpn هم استفاده میکنم ولی جواب نمیده
    مشکل از کجاست؟؟؟!!!

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مهدی

    مهمان

    چگونه از حالت big picture خارج شویم؟؟؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    abolfazl

    مهمان

    سلام خسته نباشید اقا من با فیلتر شکنم میرم باسه ساخت اکانت تو استیم باز نمیکنه اررو میده مشکل کجاست لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخ دهید
    • پارسی گیم

      پارسی گیم در پاسخ به abolfazl

      پشتیبانی

      سلام
      چه اروری؟

  • Avatar

    موسی

    مهمان

    هر رمز رو که میدم قبول نمی کنه

    پاسخ دهید
    • پارسی گیم

      پارسی گیم در پاسخ به موسی

      پشتیبانی

      http://www.par30game.ir ( پسورد را تايپ کنيد )

  • Avatar

    موسی

    مهمان

    هر پسوردی رو که میدم قبول نمی کنه

    پاسخ دهید
    • پارسی گیم

      پارسی گیم در پاسخ به موسی

      پشتیبانی

      http://www.par30game.ir ( پسورد را تايپ کنيد )

  • Avatar

    hussein

    مهمان

    سلام
    خواهشن اموزش نصب بازی های کرک شده رو هم روی استیم بذارید

    پاسخ دهید
    • پارسی گیم

      پارسی گیم در پاسخ به hussein

      پشتیبانی

      سلام
      در صورت امکان قرار داده میشه.

  • Avatar

    hussein

    مهمان

    سلام
    خواهشن اموزش نصب بازی های کرک شده را هم بذارید 😀

    پاسخ دهید
    • پارسی گیم

      پارسی گیم در پاسخ به hussein

      نویسنده

      سلام
      هست داخل سایت عزیز و از لینک زیر قابل مشاهده هست.
      https://par30games.net/learn-inistallation/