hololens
پارسی گیم

مایکروسافت علاقه‌ای به گنجاندن VR در کنسول نسل بعدی خود ندارد

پارسی گیم 1 اسفند 1397 بدون دیدگاه
608 بازدید

سونی سرمایه‌گذاری فوق‌العاده زیادی در زمینه فناوری واقعیت مجازی یا به اصطلاح VR کرده است و می خواهد تا چند سال آینده به کمپانی اول در این زمینه تبدیل شود. واقعیت مجازی چند سالی است که راه خود را به دنیای فناوری باز کرده است و دنیای جذابی را روی ما باز کرده است. سونی با انتشار PS4 به عرصه VR راه پیدا کرد و عرضه هدست زیبا و جالبی را از سونی شاهد بودیم.

سونی به تازگی گفته است که قرار است تمرکز بیشتری روی این بخش داشته باشد و با انتشار PS5 شاهد نسل جدیدی از هدست های سونی باشیم که پیشرفته‌تر از نسل فعلی باشد. حتی شایعاتی پیرامون ورود نینتندو نیز به عرصه VR شنیده می‌شود و احتمالاً کنسول Switch نیز شاهد دریافت یک هدست واقعیت مجازی باشد. مایکروسافت از سوی دیگر چندان علاقه‌ای به این فناوری نشان نداده است.

بر اساس تجربه و برنامه‌های پیشتر دیده شده از مایکروسافت، بعید است که این کمپانی به این زودی‌ها هدست واقعیت مجازی بسازد. Pablo Lafora که یکی از توسعه‌دهندگان استدیو Tessera است و همچنین روی عنوان مخصوص PSVR به نام Industries: Hide and Seek کار می‌کند. او باور دارد مایکروسافت احتمالاً نگاهی به VR داشته باشد و با توجه به شایعاتی پیرامون کنسول Xbox Scarlet، شاید هدست واقعیت مجازی نیز بخشی از این کنسول باشد. او در این مورد گفت:

مهم نیست که چه قدر از من بپرسید، من هیچ خبری در مورد Microsoft VR ندارم. تنها شایعاتی پیرامون Holo Lenz 2 شنیده می‌شود و به نظر می‌رسد که آن‌ها علاقه‌ای به VR نداشته باشند. به نظر VR می‌رسد آن‌ها حتی ویژگی‌های VR را نیز در کنسول بعدی خود نگنجانند و البته این کار کمی ریسکی خواهد بود و ممکن است که Xbox بعدی با Holo Lenz 2 قابل کار کردن باشد.

مایکروسافت فعلاً روی سرویس‌هایی مانند Game Pass و xCloud تمرکز کرده است و باید بگوییم که این کمپانی دست از کار نخواهد کشید و شاید فناوری VR را نیز در خفا توسعه داده باشد. نظر شما چیست؟

Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.