یحیی رحیمی

رئیس سونی تایید کرد که PlayStation جلوی بازی به صورت Cross-Platform را می گیرد

یحیی رحیمی 24 بهمن 1397 بدون دیدگاه
876 بازدید

قابلیت Cross-Platform یا فراپلتفرم به تازگی در میان توسعه دهندگان مد شده است و کمپانی های بازی سازی تمایل به متصل کردن تمامی بازیکنان خود در سراسر پلتفرم ها را دارند. سونی از ابتدا با این کار مخالف بوده است و توسعه دهندگان زیادی برای متقاعد کردن این کمپانی به اجازه برای گنجاندن قابلیت فراپلتفرم روی کنسول PS4 تلاش کرده اند. این در حالی است که بازی هایی مانند Fortnite و Rocket League هر دو این قابلیت را ارایه می دهند اما سونی اعلام کرده است که تنها به بازی هایی که خودشان انتخاب کنند چنین اجازه ای می دهند.

رئیس بخش آمریکا کمپانی سونی در گفتگو با وب سایت Game Informer هیچ کدام از این گفته ها را تایید نکرده است و گفته است که سونی پارتی بازی ندارد و هر توسعه دهنده ای که می خواهد در آینده این قابلیت را در بازی خود بگنجاند، تنها نیاز دارد که با حساب مدیریت PlayStation خود درخواست دهد. Shawn Layden در این زمینه گفت:

ما به این نتیجه رسیدیم که به Fortnite اجازه چنین کاری دهیم و به نظر می رسد که کار منطقی بوده است. این کار در مورد Rocket League نیز به زودی انجام خواهد گرفت. مردم مدام می گویند که چرا سونی به افراد اجازه چنین کاری نمی دهد. ما به دنبال بیزینس می گردیم و برای توسعه دهندگانی که دنبال گنجاندن این قابلیت هستند باید بگوییم که تنها لازم است از بخش مدیریت حساب PlayStation خود در مورد نحوه انجام این کار و همچنین روند همکاری ایجاد شده با کمپانی Epic بخوانند. به نظر نمی رسد که مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد و ما نیز در مورد درخواست های توسعه دهندگان با دید بازی برخورد خواهیم کرد.

مشخص نیست که کدام یک درست می گویند. جالب است که بیانیه رسمی سونی در این مورد گفته است که تنها بازی هایی که آن‌ها انتخاب کنند حق اعمال این قابلیت را دارند. در نتیجه یا شیوه برخورد تغییر پیدا کرده است یا اینکه رئیس بخش آمریکا سونی با نحوه کار آشنا نیست. هر چه که باشد امیدواریم مشکل برطرف شود و بازی های فراپلتفرم بیشتری را در آینده شاهد باشیم.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.