ps5 logo
یحیی رحیمی

قابلیت Backward Compatibility کنسول PS5 در دست توسعه است

یحیی رحیمی 15 بهمن 1397 بدون دیدگاه
674 بازدید

همان طور که می دانید نسل جدید کنسول ها به سرعت به ما نزدیک می شود و اخبار و شایعات پیرامون آن نیز بالا گرفته است. به تازگی اخبار جدیدی از روند توسعه کنسول PS5 بالا گرفته است و قرار است این کنسول ادامه دهنده راه PS4 باشد. شاید جدیدترین شایعه منتشر شده جذاب تر از بقیه باشد.

سونی به تازگی یک پتنت ژاپنی ثبت کرده است و محتوای پتنت این است که به دستگاه ها اجازه می دهد تا اصلی بودن یا کپی بودن یک برنامه را مشخص کند. عبارت برنامه های موروثی که در متن پتنت به کار گرفته شده است مربوط به برنامه هایی است که برای سخت افزارهای قدیمی توسعه یافته اند و این پتنت یک الگوریتم تشخیص CPU را نمایش می دهد که اجازه اجرای برنامه های قدیمی روی دستگاه های جدید سونی را می دهد.

این پتنت ممکن است مربوط به هر کدام از برنامه های سونی باشد و از گوشی ها، یخچال های هوشمند گرفته تا تلویزیون های هوشمند را می تواند شامل شود اما بخش ریزی که این پتنت را به PS5 مربوط می کند، فردی است که این پتنت را خلق و طراحی کرده است و این فرد کسی نیست جز Mark Cerny. شاید اسم Cerny را شنیده باشید و باید بگوییم که او کسی است که طراح اصلی کنسول PS4 بود و همچنین شایعات خبر از تلاش جدی او روی ساخت PS5 دارند.

این پتنت مشخص نمی کند که او در حال کار روی تولید PS5 باشد اما مشخص می کند که او به دنبال اجرای بازی های PS4 روی سخت افزار جدیدتری است. این خبر برای طرفداران پلی استیشن می تواند امیدوار کننده باشد و اگر یادتان باشد بعد از گذر از PS3 این قابلیت برای کنسول جدید منتشر نشد و عملا تجربه بازی های قدیمی روی کنسول PS4 غیرممکن شد و این در حالی بود که Xbox One قادر به اجرای بسیاری از بازی های کنسول قبلی خود بود.

همچنین باید گفت که این مارک تجاری ثبت شده هیچ چیزی را روشن نمی کند اما می توان بوی PS5 را فهیمد. گفتنی است که نسل نهم کنسول ها امسال معرفی خواهد شد و سال بعد شاهد عرضه آن خواهیم بود.

منبع: Games Radar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.