یحیی رحیمی

نمرات و بررسی‌های اولیه Resident Evil 2 Remake منتشر شد

یحیی رحیمی 4 بهمن 1397 2 دیدگاه
1,673 بازدید

Resident Evil 2 Remake از آن دسته بازی‌هایی است که نمی‌شود به‌راحتی از کنار آن گذشت. البته که بازی تنها یک بازسازی از نسخه اصلی و قدیمی خود است و داستان و بسیاری از جنبه‌های بازی مشخص است اما نباید آن را دست‌کم گرفت. Capcom چالش بزرگی برای بازسازی نسخه کلاسیک Resident Evil 2 داشت و انتشار آن برای نسل جدیدی به این سادگی نبود.

Capcom تنها رنگ و لعاب بازی را عوض نکرده است و بلکه کاملاً با یک بازی جدید روبه‌رو هستیم. بازی به دو کمپین بزرگ تقسیم‌شده است که یکی از آن‌ها توسط Leon Kennedy و دیگری توسط Claire Redfield پیش برده می‌شود. هر دو این کمپین‌ها داستان متفاوتی برای روایت دارند و بازیکن قادر به انتخاب این است که کدام‌یک را زودتر بازی کند. Capcom در تغییر مراحل نیز آزادی عمل داشته است و صحنه‌های ترس بازی تکراری نخواهند بود.

سری بازی‌های Resident Evil همیشه طرفدار خود را داشته‌اند و حالا با انتشار این بازی وب‌سایت‌های معتبر به بررسی و نمره دادن پرداخته‌اند و در زیر به بعضی از آن‌ها می‌پردازیم:

Euro Gamer

وقتی‌که یک کاغذ و مداد کنار خود هنگام بازی Resident Evil داشته باشید، مطمئن خواهید شد که با یک بازی فوق‌العاده روبه‌رو هستید. هر بار با معماهای سختی روبه‌رو می‌شوید که بارها باید آن را روی کاغذ پیاده کنید و عجیب‌ترین سؤالات موجود را از خود بپرسید و در آخر می‌توانید بازی را جلو ببرید. یک بازسازی عالی از نسخه سال 1998 بازی را پیش روداریم و مکان‌های خاص آن مانند دفتر پلیس Raccoon City با موتور گرافیکی جدید بسیار جالب به نظر می‌رسد و در کل گرافیک بصری بازی فوق‌العاده است.

مهم نیست که چقدر پازل حل کنید و چقدر دشمنان خود را شکست دهید، هنوز هم مرحله جدیدی برای ترساندن شما وجود دارد و مطمئناً از سازنده بازی تشکر خواهید کرد. این بازی تعادل مناسبی بین المان‌های ترس و اکشن را ایجاد کرده است و خوب است که دوباره در دنیای Resident Evil قرار داریم.

Resident Evil 2 Remake

PC Gamer

یکی از بهترین چیزها در مورد Resident Evil 2 Remake آن است که بازی دوباره زامبی‌های کثیف و کند را جالب و جذاب می‌کند. دنیای مرده‌های زنده در این بازی فوق‌العاده است و همه‌چیز برای ترساندن شما به کار گرفته‌شده است. چه سایه‌های افراد یا لوستری بزرگ باشد. ابتدا شاید فکر کنید که بازی را تمام کرده‌اید و باید بگوییم نه هنوز نصف کار باقی است و دنیای کاملاً متفاوتی با پازل‌های دیگر در انتظار شما است. بعضی صداپیشه‌ها و دیالوگ‌ها خیلی بد هستند و اصلاً خوب نیستند. تقریباً فرمول اصلی بازی همان است و گرافیک و جلوه‌های بصری تغییر کرده است و نتیجه یکی از بهترین بازی‌های این سری است؛ اما نمی‌شود انتظار سورپرایزهایی مانند Resident Evil 7 را داشت.

Polygon

Capcom هیچ‌وقت درک نکرد که چطور باید بازی‌های ساخته‌شده خود را کنترل و مدیریت کند. سری بازی‌های Resident Evil از ترس به اکشن تبدیل شدند و این بار فرایند برعکس شد و تقریباً پایداری در این زمینه وجود نداشت. به‌جز پازل های بازی، همه‌چیز مدرنیزه شده است و البته شخصیت‌های اصلی بازی نیز دیگر مانند تانک حرکت نمی‌کنند! Resident Evil 2 سریعاً من را به یاد رفتارهایی می‌اندازد که در سال 1998 آموخته بودم: فرار وقتی‌که لازم است و همچنین فروکردن چاقو در دل زامبی تا زمانی که بدانم او دیگر برای من خطری ندارد. Capcom سناریوهای جالبی ساخته است و می‌طلبد که آن را چندین دفعه بازی کنید تا زیر و روی آن را به‌طور کامل بفهمید.

در زیر می‌توانید امتیاز منتقدان وب‌سایت‌های معتبر دنیای بازی را به Resident Evil 2 Remake ببینید:

Eurogamer – Recommended
USgamer – 4.5/5
PC Gamer – 89/100
GamesBeat – 85/100
PCGamesN – 8
Polygon – No score
IGN – 8.8
Guardian – 5/5
Gamespot – 9
Telegraph – 5/5
CGMagazine – 8.5
EGM – 9.5
Push Square – 8
Press Start – 10
Stevivor – 10
VideoGamer – 9
GamesRadar+ – 4/5
Easy Allies – 9
Everyeye.it [Italian] – 9
Hobby Consolas [Spanish] – 92/100
Gameblog [French] – 8

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    amir

    مهمان

    اخه اگه فن re بودی نسخه هفتم سورپرایز نمیدونستی چون اون اصلا رزیدنت اویل نبود فقط یه بازی ترسناک که شخصیت کریس ردفیلد نابود کرد بازی رو هم که اول شخص کرد دقیقا چه خوبی داشت اون بازی چرت این re 2 remake فوقالعاده هستش و کاملا پر شده از سورپرایز

    پاسخ دهید
    • Avatar

      مجید در پاسخ به amir

      مهمان

      دقیقا منم میخواستم همینو بگم ، بعضیا چطوری رزیدنت 7 که بنظرم اصلا اسم رزیدنت برازندش نبود رو با این ریمستر 2 مقایسه میکنن ، حتی من از ریمستر 0 و 1 هم بیشتر خوشم اومد تا اون رزیدنت 7