جزییات آکادمی داوری جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران اعلام شد
نوید قادری

جزییات آکادمی داوری جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران اعلام شد

نوید قادری 1 بهمن 1397 بدون دیدگاه
1,170 بازدید

آکادمی جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران با حضور برندگان سه دوره گذشته جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران و روزنامه‌نگاران تخصصی این حوزه تشکیل می‌شود. محمد حاجی میرزایی دبیر هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران در این باره توضیح داد: در جلسات شورای سیاست‌گذاری روی این موضوع بحث شد که انتخاب بهترین بازی هر ژانر، با توجه به تعدد آثار و تعداد زیاد ژانرها، برای فهرست محدود و کوچکی از داوران بسیار زمان‌بر بوده و عملا ممکن نیست.

وی افزود: نکته دیگر این بود که داوری برای تعداد زیادی جایزه، از سوی یک لیست محدود از داوران ممکن بود ما را گرفتار یک دور تکرار کند. برای حل این موضوعات، در شورای سیاست‌گذاری تصمیم گرفته شد راهی که دیگر جشنواره‌های مهم و تاثیرگذار دنیا رفته‌اند را طی کنیم و در نتیجه آکادمی جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران تشکیل شد.

حاجی‌میرزایی با بیان این که اعضای آکادمی را دو گروه تشکیل می‌دهند گفت: گروه نخست شامل بازی‌سازانی است که در سه دوره گذشته جشنواره جایزه دریافت کرده‌اند. بخشی از این جوایز به افراد حقیقی داده شده که در نتیجه آن فرد عضو آکادمی می‌شود. بخشی دیگر نیز به مجموعه حقوقی صاحب بازی تعلق گرفته که در این مورد از شرکت بازی‌سازی خواسته‌ایم یک نفر نماینده را به عنوان عضو آکادمی معرفی کند. ذکر این نکته هم ضروری است که مجموعه‌های حقوقی حتی اگر چند جایزه هم در دوره‌های مختلف جشنواره ببرند، تنها یک نماینده خواهند داشت.

دبیر هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران ادامه داد: گروه دوم اعضای آکادمی، رسانه‌های تخصصی این حوزه هستند که هر رسانه در آکادمی دارای یک رای خواهد بود.

وی با بیان این که عضویت در آکادمی جشنواره مادام‌العمر است گفت: برندگان جدید جشنواره هشتم، به اعضای آکادمی در سال آینده اضافه خواهند شد.

حاجی میرزایی افزود: کسانی که در جشنواره بازی داشته باشند، در فهرست داوران اصلی جشنواره نخواهند بود ولی با توجه به این که در آکادمی افراد زیادی عضو هستند رعایت این شرط عملا غیرممکن است. بنابراین تصمیم گرفته شد افراد امکان امتیازدهی به بازی مورد نظر خود نداشته باشند و صرفا به داوری سایر بازی‌ها بپردازند.

دبیر هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران درباره نحوه محاسبه امتیازات گفت: وزن دو گروه عضو جشنواره یعنی روزنامه‌نگاران و برندگان جوایز جشنواره یکسان است. به این ترتیب که میانگین امتیاز هر بازی از دو گروه دریافت شده و با در نهایت این دو نمره با وزن مساوی، امتیاز نهایی بازی را تعیین کرده و برندگان بهترین ژانر مشخص خواهند شد.

وی درباره زمان اعلام نهایی فهرست اعضای آکادمی گفت: در حال تماس با افرادی هستیم که مشمول شرایط عضویت در آکادمی هستند و پس از دریافت تاییدیه آن‌ها، فهرست نهایی اعضا اعلام می‌شود.

منبع: بنیاد ملی بازی های رایانه ای

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.