آموزش نصب و مدیریت استیم
یحیی رحیمی

استیم به طور متوسط دارای 90 میلیون کاربر ماهانه است

یحیی رحیمی 28 دی 1397 بدون دیدگاه
623 بازدید

استیم از آن دسته فروشگاه هایی است که رقابت با آن تلاش زیادی و جان سختی لازم دارد. این فروشگاه بازی های رایانه ای به طرز عجیبی گسترده و عظیم است. بعضی بازی های رایانه ای را تنها با این پلترم می شناسند و این در حالی است که بازی های بزرگی مانند League of Legends، Fortnite، Minecraft و Overwatch روی این پلترم در دسترس نیستند.

با این حال فروشگاه استیم در سال 2018 رکوردهای خود را جابه جا کرده است و به فکر گسترش قلمرو خود نیز هست. البته در این راه تنها نیست و رقبای تازه کاری مانند Epic و Discord را همراه خود دارد. Epic به تازگی فروشگاه خود را راه اندازی کرده است و جدیت زیادی نیز از خود نشان داده است.

کمپانی Valve گزارش مالی سال 2018 خود را امروز منتشر کرد و از عدد بزرگی سر در آوردیم. فروشگاه استیم دارای 90 میلیون کاربر ماهانه به طور متوسط است. بر اساس این آمار 47 میلیون کاربر روزانه به طور متوسط وصل این شبکه شده اند و تقریبا 1.6 میلیون خرید در هر ماه انجام گرفته است.

Valve داستان رسیدن به موفقیتشان را این گونه بیان می کند: شما به یاد ندارید اما سالهای اولیه استیم بسیار سخت بود و تعداد زیادی مشتری دائم نداشتیم. حالا که در سال 2018 قرار داریم و چالش های راهمان را بررسی می کنیم، واقعا به کاری فراتر از چیزی که آرزو می کردیم دست یافته ایم. فروشگاه لازم است که برای سلیقه های مختلف تنظیم شود و به بازی ها برای کسب بازیکن فرصت داده شود.

در مورد گستره بازیکنان استیم باید گفت که شمال آمریکا بیشترین سهم را دارد و بعد از آن کشورهای اروپایی و آسیایی قرار دارند. البته نسبت به سال 2012، محبوبیت استیم در آسیا بیشتر شده است و این نشان دهنده آن است که استیم یک شبکه جهانی است. در مورد کنترلرهای مورد استفاده بازیکنان باید گفت که دسته کنترلر Xbox 360 محبوب ترین است.

تعداد بازیکنان ماهانه استیم عددی دیوانه کننده است و این تازه مقدار متوسط است! جالب است بدانید که تنها 4 کنسول موفق به فروش بالای 90 میلیون نسخه شده اند. نظر شما چیست؟

منبع: Steam

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.