The Blackout Club
محمدرضا

معرفی بازی The Blackout Club – رویای نیمه‌شب تابستان

محمدرضا 27 دی 1397 بدون دیدگاه
1,595 بازدید

قبول این موضوع که همگی ما زندانی افکار خود هستیم، کمی مشکل به نظر می‌رسد، اما در این میان هستند افرادی که بین انتخاب کپسول آبی و قرمز، به جای پذیرفتن حقیقت موجود؛ کپسول قرمز را انتخاب کرده و وارد سرزمین عجایب می‌شوند! شاید بد نباشد گاهی اوقات به‌جای بردگی در عالم واقعیت، به فرمانروایی در دنیای خیال پرداخته و با چشمان خود ببینیم که لانه‌ی خرگوش می‌تواند چقدر عمیق باشد!

تفاوت میان رؤیا و واقعیت برخلاف آنچه که به نظر می‌رسد کمی دشوار است، اگر تعریفمان از واقعیت به چیزی که بتوان آن را چشید، حس و یا نظاره کرد باشد، پس واقعیت به‌سادگی تفسیر علائم الکتریکی توسط مغز ماست؛ به عنوان مثال اگر قطعه فلزی را به کودکی نشان داده و بگویید که از لمس کردن آن بپرهیزد چرا که به شدت داغ است، حتی اگر فلز کاملاً سرد هم باشد کودک از آن خواهد ترسید و به آن نزدیک نخواهد شد! چه‌بسا با لمس آن دستش سوخته و تاول هم بزند! چیزی که از نظر روان‌شناختی کاملاً به اثبات رسیده و مبنای علمی دارد.

The Blackout Club

اگر این موضوع را بپذیرید که برده‌ی افکار خود هستید پس قطعاً باور خواهید داشت که سرنوشت هرکس از قبل مقدر شده و نمی‌توان آن را تغییر داد، پس به وضع موجود، چه خوب چه بد، بسنده خواهید کرد و به ادامه‌ی زندگی بر مبنای این باور که همه‌ی ما روزی خواهیم مُرد، روز را به شب خواهید رساند، چرا که این باور از ابتدای زندگی به بسیاری از ما تحمیل شده و آن را پذیرفته‌ایم!

اما اگر به زندگی از بُعد دیگری بنگریم متوجه ی تناقض عظیم میان آزادی و بردگی خواهیم رسید، اینکه خداوند بشر را آزاد و با اراده‌ی عمل و توانایی تغییر خلق کرده؟ یا اسیر و برده‌ی نفسانیت خویش؟ این ما هستیم که انتخاب می‌کنیم؟ یا انتخاب‌ها هستند که ما را برمی‌گزینند؟ فکر کردن به این موضوع و مسائل پیرامون آن دود از سرتان بلند خواهد کرد! امّا فکتان زمانی روی زمین کشیده خواهد شد که به شما بگوییم این رؤیا واقعی است !

The Blackout Club

جردن توماس، خالق آثار برجسته‌ای همچون BioShock, Deus Ex, Thief و Dishonered زمانی که بر روی BioShock کار می‌کرد با بازی‌ساز دیگری به اسم استفان الکساندر آشنا شد که در نهایت این آشنایی سبب شکل گیری اُرکِست سمفونیکی 2 نفره گردید که امروزه آن را با نام استدیوی Question می‌شناسیم. The Blackout Club نام عنوانی است در ژانر وحشت روان‌شناختی که نویسندگی و کارگردانی آن را توماس و الکساندر عهده‌دار بوده و نشر و توسعه دهندگی آن بر عهده‌ی Question بوده است. این بازی هم اکنون به صورت دسترسی زود هنگام Early Access با قیمت 15 دلار آمریکا در شبکه‌ی استیم عرضه‌شده و قرار است به‌زودی برای PS4 و XBOX ONE نیز عرضه شود که به شکل اکشن اول شخص بوده و داستان منطقه ای خیالی در ویرجینیای غربی را روایت می‌کند که بنا به دلایلی از نعمت اینترنت و رادیو بی‌بهره مانده و با توطئه‌ی عروسک‌گردان ماهری که شب‌ها آدم‌بزرگ‌ها را به خواب‌گردی وامی‌دارد همراه است.

شما در نقش نوجوانی که از بی‌خوابی رنج می‌برد وارد بازی شده و زمانی که پی به دست‌های کثیف پشت پرده‌ی این کابوس بی پایان می‌برید به همراه دوستان خود در سدد درک حقیقت و آشکار سازی آن خواهید پرداخت. بازی به صورت تک‌نفره و کوآپ 4 نفره به صورت آنلاین قابل اجراست، هر شخص قدرت‌های مخصوص به خود را داشته که هرکدام قابل ارتقا بوده و در بهبود روند بازی نقش به سزایی خواهند داشت. سلاح اصلی شما در این بازی یک گوشی تلفن همراه باقابلیت فیلم‌برداری برای ثبت لحظات وصف‌ناپذیر آن است.

The Blackout Club

اما تنها در زمانی که چشمان خود را بسته باشید قادر به درک حقیقت پنهان آن خواهید شد! روند داستان‌پردازی نیز به‌گونه‌ای مبهم و سراسر از پیچیدگی روایت خواهد شد که به تدریج خود را آشکار خواهد ساخت که از گزافه‌گویی در آن به‌شدت پرهیز شده، پس به‌هیچ‌وجه انتظار داستانی خطی و جویده شده را نداشته باشید! بنابراین اگر از دیدن کابوس در بیداری خسته شده‌اید و به دنبال ماجراجویی در سرزمین عجایب هستید، قدم‌ها را کمی فراتر گذاشته، قرص قرمز رنگ را انتخاب کرده و نظاره‌گر اعماق لانه‌ی خرگوش باشید و یا با انتخاب قرص آبی در رخت خواب خود بیدار شده، عرق سرد پیشانی خود را پاک‌کرده و با لبخندی بر لب به باور آنچه می‌خواهید باور داشته باشید ادامه دهید.

منبع: پارسی گیم

Youtube Par30Game
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.