یحیی رحیمی

گزارش ها حاکی از توسعه سرویس استریم بازی توسط آمازون است

یحیی رحیمی 25 دی 1397 بدون دیدگاه
630 بازدید

تعدادی گزاراشات مختلف تایید کرده اند که کمپانی آمازون در حال توسعه یک سرویس پخش و استریم بازی های ویدیویی است و می خواهد به جمع پروژه هایی مانند Microsoft Project xCloud و Google Project Stream بپیوندد. این کمپانی اخیرا صحبت هایی با ناشران بازی درمورد اضافه کردن بازی هایشان به پلتفرم خودش را داشته است و احتمال دارد سال آینده در دسترس بازیکنان قرار گیرد.

این در حالی است که آمازون هنوز نظری در این مورد منتشر نکرده است و این گزارش ها توسط The Information و Deadline منتشر شده اند که منابع مختلفی را برای خبر خود شمرده اند که این منابع پیش تر نیز پروژه های مشابه آمازون را تایید کرده اند و البته باید گفت که جزئیات بسیار اندکی در دسترس است.

این شایعه به طور قطع بحث در مورد افت کنسول ها و ورود به دنیایی که می توان استریم بازی های 4K را روی گوشی هوشمند خود داشت را بالا خواهد برد. خیلی زود است که اثرات استریم بازی را بدون اینکه هنوز هیچ گونه اثری گذاشته باشند بررسی کرد. به طور قطع این موضوع بازار را زیاد تغییر نخواهد داد و مدت زیادی است که استریم بازی به شکل های مختلفی وجود داشته است.

پروژه استریم گوگل که در حالت بتا قرار دارد تنها تایید کرده است که هنوز راه دور و درازی برای لذت بردن از کیفیت و تجربه مناسب استریم بازی دارد. بازی کردن Assassin’s Creed Odyssey روی گوگل کروم بسیار تحسین برانگیز است اما مشکلات زیادی علاوه بر گرافیک و فریم ریت در این میان وجود دارد.

مهم نیست که سرویس های استریم بازی چه مقدار خوب ساخته شوند، همه آن‌ها با محدودیت هایی توسط زیرساخت مواجه خواهند شد. شاید بعضی قسمت های دنیا از اینترنت پرسرعتی بهره ببرند و بازی ها را به خوبی اجرا کنند در حالی که بعضی قادر به انجام چنین کاری نباشند. قیمت بالای کنسول ها و PCها یک مشکل است اما هنوز از دردسرهای اینترنت کم سرعت بهتر هستند.

این اولین قدم آمازون در زمینه گیمینگ نیست و در سال 2014 بود که این کمپانی، Twitch را خریداری کرد. Twitch از سرورهای قوی آمازون استفاده می کند و در حال ارایه قابلیت های انحصاری و ساخت بازی های خودش است.

منبع: PC Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.