یحیی رحیمی

Candy Crush هنوز هم درآمد بیشتری از Fortnite و Pokemon Go دارد

یحیی رحیمی 22 دی 1397 بدون دیدگاه
720 بازدید

Candy Crush از آن دسته بازی‌هایی است که همه ما یک‌بار روی گوشی خود نصب‌کرده‌ایم. این بازی توسط استدیو King ساخته‌شده است که بازی‌های خوبی برای گوشی‌های هوشمند می‌سازد. این استدیو چند سال پیش توسط Activision خریداری شد و سود سرشاری عاید این کمپانی کرد.

بر اساس گزارشی که توسط Sensor Team منتشرشده است، Candy Crush سال پیش را با درآمدی بالغ‌بر 1.5 میلیارد دلار به پایان رساند. 63 درصد این مبلغ توسط Candy Cush Saga تأمین‌شده است و این قدیمی‌ترین نسخه بازی است و این عدد تقریباً 945 میلیون دلار می‌شود.

این آمار مربوط به هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS است. Candy Crush درمجموع حدود 6.5 درصد رشد در میزان سود به‌دست‌آمده از خریدهای درون بازی داشته است و این خبر خوبی برای Activision است. توسعه این بازی نسبت به‌عنوان های بزرگی مانند Call of Duty هزینه به‌مراتب کمتری لازم دارد اما سود بسیاری عاید ناشر می‌کند.

Fortnite در سال 2018 تنها حدود نیم میلیارد دلار درآمد داشته است و البته این عدد تنها مربوط به نسخه iOS بازی است. ازآنجایی‌که نسخه اندروید بازی Fortnite از طریق گوگل پلی منتشرنشده است، نمی‌شود فهمید که چه مقدار ریز تراکنش‌هایی در بازی انجام‌گرفته است. فرض بر اینکه نیم میلیارد دلار نیز توسط نسخه اندروید به‌دست‌آمده باشد، هنوز Candy Crush درآمد بالاتری داشته است.

در مورد Pokemon Go باید گفت که بازی 800 میلیون دلار درآمد روی هر دو سیستم‌عامل اندروید iOS داشته است و با Candy Crush فاصله زیادی دارد. بسیاری تمرکز روی موبایل را کاری اضافی می‌دانند و در این میان استدیوهایی از این خلل استفاده می‌کنند و بازی‌های پردرآمدی تولید می‌کنند. چه کسی فکرش را می‌کرد Candy Crush چنین پولی به جیب بزند؟

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.