یحیی رحیمی

رقابت بین استدیوهای سونی به بهبود بازی The Last of Us 2 کمک زیادی کرده است

یحیی رحیمی 10 دی 1397 بدون دیدگاه
610 بازدید

سونی کار فوق‌العاده‌ای را با انتشار بازی‌های انحصاری برای کنسول PS4 پیش برده است. در سال‌های اخیر همه‌جا حرف از انحصاری‌های خوب سونی بوده است. از Uncharted بگیریم تا God of War، از Horizon: Zero Dawn تا Spider-Man و The Last of Usهمگی موج مثبتی را میان طرفداران سونی ایجاد کرده‌اند.

همه این بازی‌ها نتیجه تیم و استدیوهای فوق‌العاده خلاق سونی است که برنامه جامع سونی را تحقق بخشیده‌اند و باعث پیش افتادن از کنسول رقیب خودشان Xbox One شده‌اند. این استدیوها کیفیت کار بالایی دارند و همین باعث شده است که رقابت دوستانه‌ای بین آن‌ها ایجاد شود که به نظر تهیه‌کننده هنری استدیو Naughty Dog این رقابت باعث بهبود و پیشرفت هم دیگر می‌شود.

در گفتگویی که توسط مجله ژاپنی Famitsu چاپ‌شده است، John Sweeney بیان کرده است که استدیوهای توسعه بازی سونی همیشه یک رقابت صمیمی بین خودشان داشته‌اند و تلاش کرده‌اند که از یکدیگر یاد بگیرند و تجربه بهتری را برای کاربر بسازند. توسعه‌دهنده استدیو به نام Arne Meyer بازی‌هایی مانند God of War و Horizon: Zero Dawn را مثال زده است که هر دو آن‌ها به‌عنوان الگو برای ساخت The Last of Us Part 2 به کار گرفته‌شده‌اند.

این دو توسعه‌دهنده بیان کردند که رقابت به معنی جنگ و جدال برای به دست آوردن سهم بیشتر نیست و بلکه یک رابطه دوستانی و به‌صورت همکار وجود دارد که اگر یکی از آن‌ها به فناوری جدیدی دست پیدا کرد، این دستاوردها را در اختیار دیگر استدیوهای سونی نیز قرار دهد. این همکاری بین استدیوهای سونی است که باعث ساخت بازی‌های فوق‌العاده و همچنین پیشرفت‌های خارق‌العاده در زمینه ساخت بازی شده است.

اختصاصی‌های سونی تمامی ندارند و بازی‌هایی مانند The Last of Us 2، Days Gone، Ghost of Tsushima و Death Stranding در صف انتظار برای انتشار هستند. البته تاریخ انتشار هیچ‌کدام از بازی‌های نامبرده را نمی‌دانیم. بعضی شایعات حاکی از آن است که The Last of Us Part 2 در اواخر 2019 منتشر خواهد شد و باید دید که چه تجربه‌هایی در انتظار صنعت گیم است.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.