یحیی رحیمی

PS5 و Xbox نسل بعدی دارای رم 8 تا 12 گیگابایتی خواهند بود

یحیی رحیمی 10 دی 1397 بدون دیدگاه
1,014 بازدید

Marc Jutras که کارگردان فنی استدیو Cradle Games و همچنین توسعه‌دهنده بازی در حال ساخت Hellpoint و یکی از قدیمی‌های صنعت بازی است؛ باور دارد که شاهد پرش بزرگی نسبت به نسل قبلی نخواهیم بود. او که به‌طور اختصاصی با وب‌سایت GamingBolt حرف زده است، باور دارد که کنسول‌های نسل بعدی دارای رم 8 تا 12 گیگابایتی خواهند بود، زیرا که حافظه رم 16 گیگابایتی دور از محدوده استفاده بازی‌های حال حاضر است.

او در این مورد گفت:

فکر نمی‌کنم که شاهد حافظه رم 16 گیگابایت باشیم. بیشتر بازی‌ها به هیچ‌وجهی این میزان از رم را اشغال نمی‌کنند. فکر می‌کنم که نسل بعدی دارای رم 8 تا 12 باشد. چیزی که شاهد آن خواهیم بود، وجود هسته‌های زیاد پردازشی خواهد بود. تعجب نمی‌کنم اگر نسل بعدی از Ryzen 2600 یا از چیزی شبیه آن استفاده کند. البته این پردازنده کاملاً پایدار است و همچنین ارزان است و دارای هسته‌های پردازشی زیادی است.

او در ادامه بیان کرد که کنسول‌ها دارای مقدار بالایی از حافظه VRAM خواهند بود که به آن‌ها در پردازش تصاویر 4K کمک خواهد کرد و حافظه کلی را به بیشتر از مقدار 8 گیگابایت در نظر گرفته می‌رساند. او در این زمینه گفت:

چیزی که تغییر خواهد کرد این خواهد بود که تمرکز بیشتری روی VRAM صورت خواهد گرفت. این حافظه برای پردازش بازی‌های 4K بسیار لازم است زیرا که فریم‌های 4K حافظه زیادی را اشغال می‌کنند. درنتیجه اگر بخواهید باکیفیت 4K و به‌صورت روان بازی کنید، نیاز به حافظه‌ای 4 برابر نسل فعلی دارید. درنتیجه شاهد میزان رم زیادی نخواهیم بود اما VRAM برای پشتیبانی از 4K بالا خواهد رفت. تعجب نخواهم کرد اگر PS5 دارای 8 گیگابایت رم و 8 گیگابایت VRAM باشد.

صحبت‌های بیان‌شده منطقی به نظر می‌رسند و احتمالاً جنگ نسل بعدی روی VRAM خواهد بود. این حافظه برای محاسبات سریع‌تر استفاده می‌شود و رزولوشن گرافیکی بالاتری را به ارمغان می‌آورد و همچنین باعث تقسیم حافظه بین گرافیک و سیستم می‌شود به صورتی که سیستم دچار مشکل در عملکرد خود نشود.

به نظر شما PS5 و Xbox Scarlett برایمان چه آشی پخته‌اند؟ پردازنده Ryzen؟ 16 گیگابایت Ram؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.