یحیی رحیمی

نسل بعدی کنسول‌های مایکروسافت: هر آنچه می‌دانیم!

یحیی رحیمی 3 دی 1397 بدون دیدگاه
920 بازدید

پنج سال از عرضه Xbox One توسط مایکروسافت گذشته است و از آن زمان دنیای کنسول‌ها تغییرات زیادی به خود دیده است. کینکت از Xbox جدا شد و یک بازطراحی عظیم در Xbox One S داشتیم. همچنین غول سخت‌افزاری Xbox One X را نیز نباید از یاد ببریم.

مایکروسافت برای احیای روزهای خوش خود دست به هر کاری زده است و حالا این ما را به فکر می‌اندازد که مایکروسافت دیگر چه در چنته خود دارد؟ صدای شیپور نسل بعدی کنسول‌ها هرروز بلندتر به گوش می‌رسد و حالا با پارسی گیم همراه باشید تا هر آنچه از کنسول بعدی مایکروسافت می‌دانیم را برایتان بیان کنیم.

نسل بعدی Xbox در حال ساخت است

حین رویداد E3 امسال بود که فیل اسپنسر شادی را در سالن کنفرانس مایکروسافت برانگیخت: نسل بعدی کنسول Xbox در حال ساخت است و تیمی که پشت توسعه Xbox One X بود؛ وظیفه طراحی اصول و پایه کنسول را بر عهده دارد. مایکروسافت همکاری گسترده‌ای با دیگر کمپانی‌ها به‌منظور تولید Xbox جدید برقرار کرده است و احتمالاً شاهد کنسول جالبی هستیم.

فیل اسپنسر در حین صحبت‌هایش از واژه جمع کنسول‌ها به‌جای کنسول استفاده می‌کند و گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که شاهد 2 کنسول جدید خواهیم بود. یکی برای بازیکنان معمولی و دیگری برای عاشقان کنسول. این شایعه کم‌کم رنگ واقعیت به خود گرفت و وب‌سایت Windows Central که اخبار مایکروسافت را از نزدیک دنبال می‌کند؛ در گزارشی از توسعه دو کنسول جدید خبر داد. یکی با نام Lockhart که دارای سخت‌افزاری مشابه Xbox One X است و دیگری بانام Anaconda که غول سخت‌افزاری است و قرار است افراد خاصی را به خود بکشاند.

پروژه X Cloud

سرویس PlayStation Now به اعضایش اجازه می‌دهد که استریم بازی را از طریق فضای ابری بدون دانلود و خریداری بازی انجام دهند و حتی نینتندو نیز با Resident Evil 7 به لطف این قابلیت، حالی به طرفداران خود فضای ابری داد. هیچ‌گونه سرویس مشابهی برای Xbox وجود ندارد؛ اما مایکروسافت در حین کنفرانس E3 2018 فاش کرد که تیم توسعه در حال کار روی فناوری بازی توسط فضای ابری هستند.

قرار است این قابلیت روی دستگاه‌های مختلفی حتی گوشی‌های هوشمند نیز قابل‌اجرا باشد و از طریق بلوتوث و همچنین کنترلرهای Xbox قادر به کنترل بازی باشیم. بعید به نظر می‌رسد که مایکروسافت دیسک‌های فیزیکی را از کنسول خود حذف کند و حتی در کنسول‌های Xbox One S و Xbox One X نیز شاهد آن بودیم که از دیسک‌خوان‌های 4K Bluray استفاده‌شده بود. اینترنت در آمریکا چنان پرسرعت نیست که بتوان بازی‌های حجیم را دانلود و آپدیت کرد.

قابلیت Backward Compatibility

مایکروسافت پروژه Backward Compatibility را چند سال پیش به‌منظور اجرای بازی‌های Xbox 360 آغاز کرد و موفقیت‌های خوبی هم کسب کرد و در آخر موفق به اجرای بازی‌های اولین کنسول Xbox روی Xbox One شد. مایکروسافت این رویه را ادامه خواهد داد و مشخص نیست که چه تغییراتی در زمینه اجاری آن صورت خواهد گرفت.

فیل اسپنسر در گفتگو با یورو گیمر از روند موفق این پروژه اظهار خوشحالی کرده است و همچنین بیان کرده که او به مشتریانی که بازی‌های قدیمی را خریداری کرده‌اند احترام می‌گذارد. او چیزی در مورد نسل بعدی کنسول خود نگفته است اما می‌شود فهمید که این رویه ادامه دارد.
وب‌سایت Windows Central در گزارشی خبر داده بود که نسل جدید Xbox تمامی بازی‌های Xbox One را اجرا خواهد کرد و همچنین Xbox 360 و Xbox Original هم گنجانده‌شده‌اند. البته برای اجرای این بازی نیاز به دیسک فیزیکی برای اعتبارسنجی خرید دارید.

واقعیت مجازی به واقعیت نخواهد پیوست

مدیر بخش بازاریابی مایکروسافت به نام Mike Nichols در گفتگویی با یک وب‌سایت خبری، آب سرد را روی تمامی شایعات ریخت و به‌صراحت بیان کرد که واقعیت مجاری و VR جایی در کنسول بعدی مایکروسافت ندارد و حتی واقعیت ترکیبی نیز استفاده نخواهد شد. احتمال این وجود دارد که مایکروسافت در ویندوز چنین قابلیتی را امتحان کند که البته مایکروسافت در آن بخش نیز وضع خوبی ندارد و دست‌وپا می‌زند.

سخت‌افزار کوچک‌تر اما سریع‌تر

هیچ شایعه مستحکمی در مورد آنچه در Xbox جدید خواهیم دید در دسترس نیست اما گزینه‌های زیادی برای حدس زدن هم در دسترس نیست. هر دو مایکروسافت و سونی از پردازنده‌های x86 همانند PC استفاده می‌کنند و همچنین از AMD برای ساخت گرافیک. این دو وظیفه‌شان را به‌خوبی انجام می‌دهند و به نظر نمی‌رسد که چیز جدیدی را در Xbox نسل بعدی ببینیم.

البته Anaconda قطعاً از Xbox One X قوی‌تر خواهد بود. معماری کنسول Xbox One و Xbox One X نشان می‌دهد که کمپانی مایکروسافت هنوز هم جای زیادی برای پیشرفت دارد. آن‌ها می‌توانند CPU را قوی‌تر کنند، معماری CPU را عوض کنند یا اینکه پردازنده گرافیکی جدیدی همانند AMD Vega به کار ببرند. البته AMD غول گرافیکی Navi را در دست دارد که هنوز به مرحله تولید نرسیده است.

اسم رمز کنسول Scarlett است و سال 2020 شاهد آن خواهیم بود

بر اساس گفته‌های Thurrott’s Brad Sams، اسم رمز کنسول‌های نسل بعدی مایکروسافت، Scarlett است که شبیه اسم رمز Xbox One X است که آن زمان Project Scorpio نامیده می‌شد. Windows Central ادعا می‌کند که این نام خانوادگی کنسول است و به سخت‌افزار واحدی مربوط نیست. به نظر می‌رسد که مایکروسافت سال 2020 را برای عرضه نسل بعدی کنسول خود در نظر گرفته است که البته بازمان در نظر گرفته‌شده برای عرضه دستگاه‌های فیزیکی جدید برابری می‌کند.

هشت سال طول کشید تا Xbox 360 جای خود را به Xbox One داد و تقریباً زمان بسیار زیادی برای عرضه یک کنسول بود. Xbox One در زمینه فروش آمار جالبی کسب نکرد و از رقیب خود PS4 عقب ماند. باید دید که مایکروسافت چه آشی پخته است و آیا قادر به تکرار موفقیت دوباره خواهد بود یا خیر؟
نظر شما چیست؟ چه انتظاراتی از کنسول جدید دارید؟

منبع: Digital Trends

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.