هر آنچه از Doom Eternal می‌دانیم: تاریخ انتشار، گیم پلی و داستان
یحیی رحیمی

هر آنچه از Doom Eternal می‌دانیم: تاریخ انتشار، گیم پلی و داستان

یحیی رحیمی 26 مرداد 1397 بدون دیدگاه
1,467 بازدید

نسخه سال 2016 بازی Doom در هنگام انتشار، همه را شگفت‌زده کرد. بازی قرار بود یک بازگشت از فرانچایز قدیمی باشد و بسیاری توجه زیادی به آن نکردند. هنگامی‌که بازی منتشر شد، بررسی و نمره‌های بسیار خوبی دریافت کرد. بسیاری باور داشتند که بازی دقیقاً همان حس و حال نسخه‌های کلاسیک Doom را برمی‌انگیزد و مدرنیزه تأثیر زیادی روی حس و حال آن نداشته است و حتی بسیار بهتر شده است.

Bethesda اخیراً بازگشت دوباره Doom را تائید کرده است و حالا شاهد Doom Eternal هستیم. در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد آن در اختیار نداریم اما کارگردان بازی در رویداد QuakeCon 2018 حضور گرمی داشت و بالاخره موفق به مشاهده گیم پلی بازی بودیم. برای اینکه همه‌چیز را در مورد Doom Eternal بدانید، هر آنچه اطلاعات هست را در این مطلب جا داده‌ایم.

سروکله Doom Eternal از کی پیدا شد؟

Doom Eternal درواقع بعد از اتفاقات نسخه 2016 بازی Doom شکل گرفت. مشخص نیست که آیا Eternal دقیقاً ادامه نسخه قبلی است یا خیر اما می‌دانیم که اتفاقات آن روی کره زمین دنبال می‌شود و این سیاره توسط نیروهای جهنمی احاطه‌شده است. شما اما کارتان را در قمر مریخ به نام Phobos شروع خواهید کرد.

روند گیم پلی به چه شکلی است؟

از جهت گیم پلی باید بگوییم که Eternal شباهت بسیاری به نسخه قبلی دارد. بار دیگر با مبارزه‌های سریع و خشن با موجودات شیطانی شمارا به چالش می‌کشد. گفته می‌شود که نوع دشمنان دو برابر شده است. بر اساس تصاویر می‌توان گفت که Cacodemons، Barons of Hell، Pain Elementals، Arch-Viles، Archanotrons، Impa و Revenants به این نسخه بازگشته‌اند.
سلاح‌های جدید زیادی را خواهیم دید و چند نوع از قدیمی‌ها نیز با ویژگی‌های جدید بازخواهند گشت. برای نمونه تفنگ Plasma Rifle به دشمنان شک الکتریکی وارد خواهد کرد. تفنگ Ballista نیز به‌طور کامل تغییریافته است و حالا شک‌های انرژی به سمت دشمن پرتاب می‌کند. Doom Slayer دقیقاً همان‌گونه که شما به خاطر دارید بازی می‌کند و حالا قابلیت حرکت سریع همانند Call of Duty: Advanced Warfare را نیز دارید.
می‌توانید از سطوح متفاوتی بالا بروید و همچنان با طناب‌های مخصوص، تاب‌خورده به‌جای دیگری بروید. حتی می‌توانید از یک قلاب استفاده کنید و خود را به سمت دشمنان و سطوح بالایی پرتاب کنید. لباس شخصیت اصلی نیز ویژگی‌های جدیدی همانند پرتاب خودکار نارنجک دارد.


خبری از Mode های جدید هست؟
بزرگ‌ترین تغییر Eternal نسبت به نسخه‌های قبلی، حالت Invasion Mode است. در این حالت می‌توانید به‌عنوان شیاطین به افراد دیگر حمله کنید و به شکار بپردازید. این حالت را می‌توانید با دوستانتان نیز بازی کنید و البته می‌توانید تنهایی نیز این بخش جدید لذت ببرید.
تاریخ انتشار
توسعه‌دهنده انتشار Doom Eternal را برای کنسول Nintendo Switch را تائید کرده است. گفته می‌شود که کمپانی Panic Button که وظیفه پورت نسخه اول را بر عهده داشت، برگشته است و حالا وظیفه پورت Eternal را برعهده‌گرفته است. Bethesda هنوز تاریخ مشخصی برای عرضه Doom Eternal در نظر نگرفته است اما گفته می‌شود که سال 2019 شاهد بازگشت این فرانچایز خواهیم بود.

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.