یحیی رحیمی

نینتندو بالاخره تلفظ اصلی کنسول NES را بیان کرد

یحیی رحیمی 13 مرداد 1397 بدون دیدگاه
802 بازدید

بشریت بالاخره پاسخی به راز قدیمی و پنهان این دنیا پیدا کرد. تلفظ کنسول 8 بیتی و قدیمی نینتندو به نام NES چگونه است؟ بسیاری به حالت کتابی و آن را N-E-S تلفظ می‌کنند. یعنی هر حرف جدا ادا شود. بسیاری دیگر اما به دلیل آن را Ness تلفظ می‌کردند که گفتنش آسان‌تر است و حتی شنیده می‌شود که بعضی Nezz را نیز به کار می‌برند.

بالاخره این راز برملا شده است و حالا می‌دانیم که تلفظ اصلی آن “Ness” است. دیگر از این به بعد باید این‌گونه تلفظ شود. این موضوع در موزه بازی‌ها و بخش ژاپن Wario Ware Gold کشف‌شده است. در این موزه تلفظ اصلی کنسول بیان‌شده است و دقیقاً همان Ness است. آمریکایی‌ها البته با نویسنده‌های ژاپنی ارتباط برقرار کرده‌اند و تلفظ آن را در ژاپن پرسیده‌اند. جالب است که ژاپنی‌ها تلفظ آن را به‌صورت “ne-su” بیان می‌کنند!

از یاد نبرید که شخصیت اصلی Earthbound و یکی از قهرمانان بزرگ نینتندو، Ness نام دارد. Ness تغییریافته اسم Ninten است که در ابتدای بازی با او همراه بودیم. البته جالب است بدانید که در آگهی تلویزیونی قدیمی این کنسول به نام N-E-S تلفظ می‌شود و احتمالاً اسم اولیه نیز همین باشد. بالاخره نینتندو هم کم‌کم تسلیم جامعه بازی شده است و خودش نیز آن را Ness تلفظ می‌کند.

هرچند که کنسول‌های نینتندو، هیچ‌گاه با اسم رسمی خود صدا زده نشده‌اند و همان نینتندو برایشان به کار رفته است؛ مانند کنسول Nintendo Switch که بدون بخش اول شاید فکر کنید یک کلید باشد. طرفداران اما واکنش‌های متفاوتی داشته‌اند. بعضی بیان کرده‌اند که همان N-E-S قدیمی صدایش می‌زنند و بعضی نیز هر دو تلفظ را درست می‌دانند. شما چه فکر می‌کنید؟ N-E-S یا Ness؟

منبع: US Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.