Silent Hills P.T.
یحیی رحیمی

کونامی از بازسازی بازی PT توسط جوانی 17 ساله جلوگیری کرد

یحیی رحیمی 24 تیر 1397 بدون دیدگاه
954 بازدید

کونامی اخیراً با استفاده از قدرت قانونی خود از بازسازی شاهکار هیدئو کوجیما به نام PT جلوگیری کرده است. یک جوان 17 ساله در نظر داشت که نسخه PS4 بازی را برای PC بازسازی کند. البته کونامی این پسر را ناامید نکرده است و به او جایگاهی در تیم توسعه و بازسازی این بازی داده است.

PT اولین بار در کنفرانس Gamescom سونی در سال 2014 رونمایی شد و همگان را خیره خود کرد. این بازی برای همیشه مانند یک راز باقی ماند. PT به‌سرعت توسط افراد حاضر در صنعت گیم مورد تحسین قرار گرفت. ترس درون‌مایه اصلی بازی بود. حس ترس و وحشتی که در PT به کاررفته بود در هیچ بازی یا حتی فیلم سینمایی دیگری یافت نمی‌شد. فضاهای ترسناک و تاریک و دنیای عجیب‌وغریبش باعث شور و شوق عجیبی در بین گیمرها شده است. هیدئو کوجیما پروژه بزرگی دست گرفته است!

متأسفانه تنها یک دمو کوتاه از بازی را تابه‌حال مشاهده کرده‌ایم و فعلاً هیچ برنامه‌ای برای توسعه بازی در دسترس نیست. در زمان انتشار دمو بازی، فردی تمام معماهای آن را در 6 ساعت حل کرد و شات آخر بازی را مشاهده کرد. با اشتراک ویدیو او در اینترنت، همه فهمیدند که با بازی بسیار بزرگی روبه‌رو هستند. PT یک نسخه از Silent Hill است که حالا هیدئو کوجیما و گیلرمو دل تورو روی آن کار می‌کرد. دیوانگی محض!

متأسفانه این پروژه به هیچ جایی نرسید و کونامی نیز در سال 2015 تصمیم به کنسل کردن کامل این بازی گرفت. حتی PT به‌طور کامل نیز از فروشگاه پلی‌استیشن برداشته شد و تنها جایی که بازی هنوز زنده بود، هارد PS4 هایی بود که بازی را در آن زمان دریافت کرده بودند. این بازی آن‌چنان به دل طرفداران نشسته بود که جوان 17 ساله‌ای تصمیم جدی گرفت و دل به دریا زد. او می‌خواست PT را برای PC بازسازی کند.

اخبار پیرامون این فرد از چند هفته پیش و با انتشار پست او در وب‌سایت ردیت شروع شد. او بیان کرده بود که در حال بازی‌سازی PT در موتور بازی‌سازی Unreal Engine است. او همچنین بیان کرده بود که افراد بسیاری تصمیم به پورت بازی گرفته‌اند اما تنها اوست که می‌تواند این کار را به پایان برساند. چند روز پیش بود که او نسخه اولیه را منتشر کرد و با توجه به انیمیشن‌ها می‌توان گفت که کار او بسیار به پایان نزدیک است.

بعدازآن بود که کونامی از قضیه باخبر شد و رؤیای او را نابود کرد. به او گفته‌شده است که افراد بسیاری در کونامی کار او را دیده‌اند و او را تحسین کرده‌اند اما به دلیل مشکلات قانونی نمی‌توان چنین کاری انجام داد و او به همین دلیل کارش را تعطیل کرده است. این جوان که Qimsar نام دارد، بعد از گفتگوی زیادی به درخواست کونامی جواب داده است و یک جایگاه اینترن در کونامی دریافت کرده است.

منبع: Euro Gamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.