یحیی رحیمی

هر آنچه باید در مورد Pro Evolution Soccer 2019 بدانید: جدالی برای بازگشت به صدر

یحیی رحیمی 24 تیر 1397 2 دیدگاه
5,961 بازدید

Pro Evolution Soccer 2019 یا PES 2019 از آخرین ساخته‌های کونامی است و استدیو بازی امید بازگشت PES به‌روزهای خوب خود را دارد. کونامی به دنبال پیشرفت‌های زیادی در بخش گیم پلی بازی بوده است و امسال نیز با گرفتن لایسنس چند لیگ جهانی به تلاش‌های خود ادامه داده است. البته نباید از این موضوع غافل شد که لایسنس لیگ قهرمانان اروپا را نیز از دست داد. فیلیپ کوتینیو کاور امسال بازی را پوشانده است و اسطوره قدیمی تیم‌های منچستریونایتد و رئال مادرید، دیوید بکهام، نیز همراه PES در نسخه Special Edition بازی خواهد بود. هر آنچه از بازی را می‌دانیم گرد هم آورده‌ایم و اگر از طرفداران این عنوان هستید، آن را از دست ندهید.

توسعه

چند سالی است که PES از موتور ساخت کونامی به نام Fox Engine استفاده می‌کند. تیم توسعه بازی به دنبال ایجاد بهبودهای زیادی به بخش تصویر و جلوه‌های ویژه بازی است. شاید بزرگ‌ترین تغییر، پشتیبانی از HDR باشد. همچنین بازی روی PS4 Pro، Xbox One X و PC از کیفیت 4K پشتیبانی خواهد کرد. کونامی تنها به این تغییرات بسنده نکرده است و سیستم نورپردازی و سایه بازی را به‌طور کامل بهبود بخشیده است. با این حساب استادیوم‌ها، بازیکنان، پیراهن‌ها و چمن بازی به واقعیت نزدیک‌تر خواهند شد.

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات PES 2019 مربوط به بخش لایسنس لیگ‌های معتبر است. برای 10 سال بود که کونامی حق ساخت و انتشار لیگ قهرمانان اروپا و همچنین لیگ اروپا را از UEFA دریافت کرده بود. کونامی حق استفاده از آن لایسنس را از دست داد و بعد از سال‌ها این قرارداد به رقیب سرسخت آن‌ها و EA Sports FIFA رسید. این موضوع واکنش‌های زیادی بین طرفداران PES داشت و همیشه در کل‌کل‌های بین طرفداران این دو عنوان، وجود لاینسس لیگ قهرمانان اروپا از برتری‌های PES بود.

کونامی اما این واکنش‌ها برایش مهم نیست و همچنان کار خود را به قوت ادامه می‌دهد. این کمپانی بازی‌سازی ژاپنی تلاش کرده است که لیگ‌های معتبری را به بازی خود اضافه کند. به این منظور نیز لیگ‌های قبلی را حفظ کرده و لیگ‌های اسکاتلند، پرتغال، بلژیک، دانمارک، روسیه، آرژانتین و سوئد را به PES 2019 اضافه کرده است. این تصمیم نشان می‌دهد که PES کم‌کم در حال بازگشت به‌روزهای بهتری است و می‌خواهد کمی از بازار خود را از FIFA پس بگیرد.

در مورد تیم‌های خاص از لیگ‌های بزرگ نیز تغییراتی صورت گرفته است. PES 2019 دست به تغییرات بزرگی در این نسخه از بازی زده است. برای نمونه تیم آلمانی بورسیا دورتموند از بین تیم‌های لایسنس شده کنار گذاشته‌شده است و دیگر به‌طور رسمی در بازی حاضر نخواهد بود. کونامی قراردادی چند ساله با این تیم بسته بود و حتی استادیوم این تیم نیز در تریلر اولیه بازی حاضر بود. همه‌چیز به‌یک‌باره عوض شد و تیم دورتموند تصمیم به لغو قرارداد گرفت و دیگر این تیم را به همراه استادیومش در بازی مشاهده نخواهیم کرد.

لیگ های جدید حاضر در PES 2019

کونامی دست از کار نکشید و بلافاصله قراردادی با تیم آلمانی شالکه بست. با توجه به این قرارداد، تیم FC Schalke 04 به همراه تمامی بازیکنان و استادیوم خوشگل آن‌ها به نام Veltins Arena در PES 2019 حاضر خواهند بود. کونامی از فناوری اسکن سه‌بعدی برای شبیه‌سازی کامل استادیوم شالکه استفاده کرده است.

گیم پلی

کونامی با انتشار Pro Evolution Soccer 2019 به دنبال معرفی ویژگی‌های جدید و همچنین بهبودهای زیادی برای گیم پلی بازی و عملکرد بازیکنان روی زمین است. برای نمونه می‌توان به Magic Moments یا لحظه‌های جادویی اشاره کرد که کونامی مدت زیادی است به دنبال توسعه آن است و امسال تمرکز زیادی روی این موضع داشته است. کونامی با این ویژگی به دنبال اضافه کردن شخصیت بیشتر به بازیکنان در مورد نحوه رفتار و حرکت آن‌ها است. راه‌حل اصلی کونامی برای انجام این کار بخش Skills یا توانایی‌ها بوده است. قرار است در Pro Evolution Soccer 2019 حدود 30 توانایی برای بازیکنان موجود باشد که 11 عدد از آن‌ها جدید هستند.

در میان قابلیت‌های جدید بازیکنان می‌توان به ویژگی‌های جدید دروازه بان اشاره کرد. با وجود GK High Punt و همچنین GK Penalty Saver می‌توانید کنترل بیشتری روی دریافت پنالتی‌ها و همچنین پرتاب دروازه‌بان داشته باشید. از جهت دیگر ویژگی Penalty Specialist وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید بازیکنی را انتخاب کنید که برای پنالتی زدن مناسب باشد. شوت زدن در Pro Evolution Soccer 2019 بسیار راحت‌تر شده است و از این به بعد کنترل بیشتری روی شوت‌های چیپ خواهید داشت.

عوامل دیگری همچون قطع کردن توپ در میانه میدان، پاس‌های درجا و سانترهای روی دروازه نیز قرار است به بخش Skills اضافه شوند و بعضی بازیکنان توانایی بیشتری در انجام این کارها خواهند داشت. از Double Touch و Step On Skill هم نمی‌شود غافل ماند. حرکت بازیکنان در PES 2019 بهبود زیادی پیداکرده است. کونامی تغییر زیادی در فیزیک توپ ایجاد کرده است و این کار برای نزدیک کردن تجربه بازی به واقعیت بوده است. بسیاری از طرفداران FIFA همیشه واقعی نبودن حرکت توپ در PES را موردانتقاد قرار داده‌اند.

همه‌چیزهایی مانند سرعت و جهت توپ توسط شیوه‌ای که به آن ضربه زده می‌شود و همچنین فیگور بازیکن تعیین خواهد شد. در موقعیت‌هایی که توپ به بازیکن یا سطوح داخل بازی می‌خورد، انیمیشن‌های واکنش توپ نیز بسیار واقعی‌تر خواهند بود. خود بازیکنان نیز قرار است روان‌تر و واقعی‌تر عمل کنند و صحنه‌های دریبل را بسیار جذاب‌تر کنند. کونامی برای کنترل بیشتر روی این موضوع، ویژگی Full Body Touch را معرفی کرده است و با این حساب نحوه واکنش بازیکن نسبت به توپ و همچنین جهت‌گیری نسبت به توپ فرستاده‌شده نیز کاملاً تغییر خواهند کرد.

Pro Evolution Soccer 2019 همچنین از بخش شوت‌زنی نیز غافل نبوده است و تغییرات زیادی در این قسمت به وجود آورده است. بخش اصلی کار مربوط به ساخت انیمیشن‌های بیشتری برای واقعی ساختن بازی است. برای نمونه هنگامی‌که دروازه‌بان در کنترل توپ دریافتی دچار مشکل می‌شود، بازیکنان با هیجان بیشتری به توپ برگشتی نگاه می‌کنند. دیگر تغییر امسال نیز تعویض‌های سریع است. این ویژگی در FIFA 18 معرفی شد و حالا به لطف آن می‌توانید با فشار دادن یک دکمه در بازی، بازیکن را تعویض کنید و دیگر نیازی به آن کار طاقت‌فرسای نگه‌داشتن بازی و ورود به منوهای بازی نیست.

درنتیجه استفاده از سیستم جدید، بازیکنان خسته و یا ناراحت می‌شوند و افکت‌های تصویری زیادی برای نشان دادن وضعیت آن‌ها در نظر گرفته‌شده است که البته با این حساب وضعیت آن‌ها تأثیر جدی روی بازیشان در زمین خواهد داشت. بخش myClub که جایگزین Ultimate Team فیفا است، بهبودهایی را دریافت خواهد کرد. سیستم جدیدی برای دریافت کارت‌ها استفاده خواهد شد و همچنین شیوه‌های جدیدی برای ساخت تیمتان در دسترس خواه بود. کونامی هنوز از تغییرات این بخش پرده‌برداری نکرده است اما قرار است که عملکرد بازیکنان در دنیای واقعی، تأثیر شگرفی روی عملکرد آن‌ها در بخش myClub داشته باشد.

در آخر اما تغییراتی در قسمت Master League صورت گرفته است. این بخش از قدیمی‌های PES است و طرفداران زیادی را سال‌هاست که به سمت خود می‌کشاند. رقابت‌های قبل شروع فصل و آماده‌سازی تیم که به نام International Champions Cup مشهور هستند در این نسخه به‌طور رسمی حاضر خواهد بود. بهبودهایی در بخش Negotiations و خرید فروش بازیکن صورت گرفته است. برای مثال بندهای اضافی به قرارداد بازیکن‌های اضافه خواهد شد و می‌توانید برای گل زدن بیشتر به بازیکن خود پول بیشتری بدهید. گزینه‌های مدیریت بودجه نیز پر جزئیات تر شده‌اند و برگ خریدهای جدیدی برای کنترل بودجه تیم خود در اختیار شما است.

گفته می‌شود که Pro Evolution Soccer 2019 در تاریخ 30 اوت میلادی برای کنسول‌های PS4، Xbox One و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. خوشحال می‌شویم نظر خود را در مورد تغییرات صورت گرفته در بخش نظرات برایمان به اشتراک بگذارید.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    Mehran

    مهمان

    سلام درود برشما سایتتون انقدر خوبه بخاطر همین ازتون کمک خواستم
    خدمت شما عرض کنم که من یه مشکلی دارم توو بازی pes2019 بزرگوارا من همه نسخه های این بازیو گرفتم اما وقتی اجرا میکنم بازی یکم لگ داره یجوریه همه بازیای سنگینو از سایتتون گرفتم بدون کوچکترین مشکلی باز میشه این فوتبالو تا نصب میکنم قسمت سی پیو داخل تنظیمات فوتبال میزنه بد همه چی خوب اون بد لب تابم کانفینگش اینه رم 8گرافیک2 سی پی یو اینتل کورای 7 6500 اخه مگه میشه بگه بد بعد لگ داشته باشه داخل بازی همه بازیارو فوقالعاده با گرافیک بالا میاره دو بار ویندوز عوض کردم همه نرم افزارارو نصب کردم سویچ کردم داخل تکس پر گذاشتم رو حالت عالی دیگه همه مار کردم همه نسخه های فوتبالو تست کردم همش همینه میشه راهنمایی کنین چیکار کنم لطفا.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    MOHAMMADX

    مهمان

    PES کارش درسته

    پاسخ دهید