یحیی رحیمی

پشتیبانی از بازی‌های Single Player و کلاسیک روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود

یحیی رحیمی 19 تیر 1397 بدون دیدگاه
798 بازدید

جدال بین اینکه آیا تجربه Single Player در حال مردن است و یا هنوز به‌عنوان یک بخش تبلیغاتی برای بازی‌سازها باقی بماند خیلی پیچیده شده است و صنعت بازی‌های ویدیویی سال‌ها است که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند. بر اساس نظر Amy Henning که زمانی در تولید فرانچایز Uncharted دست داشت و همچنین اخیراً نیز کمپانی EA را ترک کرده است؛ بازی‌های تک نفره دیگر از آن نوع پروژه‌هایی نیست که توسعه‌دهندگان بتوانند به‌درستی پشتیبانی کنند.

او در گفتگو با Venturebeat بیان کرده است که تجربه تک نفره به طرز عجیبی در حال بزرگ شدن است و محتواهای زیادی به آن اضافه‌شده‌اند اما همچنان قیمت ثابت است. این به معنی آن است که منتشرکنندگان این نوع از بازی‌ها را به‌عنوان منبع پرسودی نگاه نمی‌کنند و به همین دلیل است که به بازی‌هایی که بیشتر حالت Multiplayer و سرویس مانند دارند چراغ سبز می‌دهند.

او برای اینکه نکته خود را واضح‌تر بیان کند گفت که بازی‌های Single Player حال حاضر آن‌قدر محتوا دارند که یک بازیکن به‌سختی می‌تواند بازی را به‌طور 100 درصد تمام کند و این دقیقاً هدف اصلی بازی‌های تک نفره که وجود پایان است را پایمال می‌کند. او در این مورد بیان کرد:

ما و بازیکنان به دنبال مرگ بازی‌های تک نفره نیستیم. بعضی از منتشرکنندگان اما به دلیل برنامه‌های اقتصادی مجبور به تن دادن به این کار خواهند شد. پشتیبانی از روش‌های کلاسیکی که انجام می‌دادیم، روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود. برای مدت زیادی است که در مورد آن صحبت می‌کنیم و واقعاً چگونه می‌توانیم بازی‌هایی به این شکل تولید کنیم، وقتی‌که روزبه‌روز ساخت آن‌ها گران‌تر می‌شود؟ ما نمی‌خواهیم که تجربه تک نفره را خراب کنیم اما فشار زیادی برای ساخت آن‌ها با همان قیمت قبلی وجود دارد.

من به این دلیل بازی‌ها را خریداری می‌کنم که تمامشان کنم. می‌خواهم که داستان را ببینم اما پایان بسیاری از بازی‌ها را مشاهده نمی‌کنم. دیوانه کننده نیست که بگوییم بازی خطی است اما طوری بازی را خلق کنیم که هیچ پایانی نداشته باشد؟ امیدوارم که تغییرات گسترده‌ای در این زمینه داشته باشیم. ما نباید به این قیمت الآن بچسبیم و تنها به خلق محتواهای زیادی بپردازیم و با این کار روح بازی را بکشیم.

حرف‌هایی که او بیان می‌کند واقعاً درست به نظر می‌رسند. گستردگی بیش‌ازحد البته در بازی‌های جهان باز فعلی دیده می‌شود و این کار برای سرگرم کردن بیشتر بازیکن انجام می‌شود. کارهای ضعیف تبلیغاتی همچون Prey یا Wolfenstein 2 را پارسال مشاهده کردیم و البته کمپانی‌هایی مثل سونی نیز داریم که در همه زمینه‌ها ازجمله تبلیغاتی و خلق تجربه عالی برای بازیکن خوب عمل می‌کنند.

نظر شما چیست؟ آیا وقتش آمده که تجربه Single Player کم‌کم جمع‌آوری شود؟ این کار البته به دلیل نداشتن اینترنت مناسب و همچنین با توجه به عدم خریداری نسخه‌های اصلی توسط بازیکنان، به نفع گیمرهای کشور ما نیست.

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.