Cyberpunk 2077
یحیی رحیمی

بازی Cyberpunk 2077 دارای سیستم انتقام است: قبل از شلیک به کسی خوب فکر کنید!

یحیی رحیمی 18 تیر 1397 1 دیدگاه
1,235 بازدید

CD Projekt RED در دهه گذشته برای خودش اسم‌ورسمی ساخته است. این استدیو با ساخت بازی‌های نقش‌آفرینی که بازیکن را درروند گیم پلی دخالت می‌دهد جایگاه خوبی بین طرفداران برای خود به پا کرده است. تصمیماتی که شما در بازی می‌گیرد تماماً روی داستان تأثیر می‌گذارد. اغلب کمپانی‌های بازی‌سازی این روند را دربازی‌های خود دنبال کرده‌اند اما همگی موفق به خلق آن چیزی که انتظارش را داریم نبوده‌اند.

Cyberpunk 2077 نیز دقیقاً همین فلسفه را پیش گرفته است. Mike Pondsmith که سازنده بازی Cyberpunk 2020 است، اخیراً مصاحبه‌ای در مورد Cyberpunk 2077 داشته و حقایقی در مورد بازی فاش ساخته است. او بیان کرده است که بازی دارای یک سیستم انتخاب و تصمیم‌گیری است و بسیار شبیه به سیستمی خواهد بود که در حال حاضر در بازی‌های نقش‌آفرینی استفاده می‌شود. تفاوت این است که چیزی به اسم خوب و بد و کارما وجود ندارد و تصمیمات شما روی روند داستان تأثیر خواهد داشت:

یکی از فلسفه‌های اصلی بازی آن است که اعمال شما نتیجه دار خواهند بود. بعضی‌اوقات به سراغ شما خواهند آمد و جوری نیشتان بزنند که هیچ‌گاه انتظارش را نداشتید. آن روز داشتیم در دفتر کاری در مورد این اتفاق شوخی می‌کردیم که شما در بزرگ‌راه باشید و به‌یک‌باره تصمیم به اذیت کسی کنید؛ چند روز بعد به بانک بروید و همان فرد را پشت شیشه بانک مشاهده کنید! این اتفاقات حتماً خواهند افتاد.

کارما یک‌چیز سیاه‌وسفید نیست؛ اما اعمال شما دارای نتیجه خواهند بود. در تریلر بازی از اینکه قطعه موسیقی Personal Responsibility (به معنی مسئولیت شخصی) استفاده‌شده بود خوشحالم زیرا که این دقیقاً به‌گونه‌ای است که بازی پیش می‌رود.

راستش را بخواهید انتظار دیگری از استدیو CD Projekt RED نمی‌رود. سیستم برپایه کارما و اعمال خوب و بد هیچ‌گاه آن‌گونه جالب نبوده است و بارها درگذشته نیز استفاده‌شده است. The Witcher 3 با نشان دادن تأثیر تصمیمات بازیکن روی بازی واقعاً همه را شگفت‌زده کرد و در بازی هیچ‌گاه به‌صراحت در مورد خوب و بدحرف زده نشد و مفهوم این دو مشخص نبود. دیدن چنین سیستمی در Cyberpunk 2077 واقعاً خارق‌العاده است.

منبع: Gaming Bolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    love cb2077 and ow

    مهمان

    برگام ریخت اونجا ک نوشت personal responsibility من داشتم اهنگشو موقع خوندن گوش میکردم

    پاسخ دهید