یحیی رحیمی

سونی: تنها کمپانی هستیم که می‌توانیم در سه منطقه بزرگ جهان بازی تولید کنیم

یحیی رحیمی 13 تیر 1397 بدون دیدگاه
711 بازدید

معمولاً کمپانی‌های بازی‌سازی و منتشرکنندگان تنها در یک منطقه خاص سکونت دارند. حتی کمپانی‌هایی همانند EA، Ubisoft و Take Two که استدیوهایی در سراسر جهان دارند نیز بازی‌های AAA یا دسته اول خود را تنها در یک منطقه خاص تولید می‌کنند. برای نمونه بازی‌های نینتندو تنها در کشور ژاپن توسعه و تولید می‌شوند. تنها استثنا این امر، کمپانی سونی است.

سونی تنها کمپانی است که استدیوهای زیادی را سراسر جهان پدید آورده است و همه این استدیوها نیز توانایی خلق بازی‌های دسته اول رادارند. این موضوع باعث خوشحالی بسیار زیاد طرفداران سونی در سراسر جهان بوده است و احتمالاً دلیل اینکه پلی‌استیشن 4 به فروش بالایی دست‌یافته است، همین بازی‌های دسته اول زیاد و متنوع باشد.

مدیر بخش آمریکا کمپانی سونی به نام Shawn Layden در مصاحبه‌ای از این موضوع اظهار خوشحالی کرده است. او باور دارد که سونی تنها کمپانی است که استدیوهایش را در سراسر جهان برپا کرده است و در سه منطقه بزرگ جهان در حال ساخت بازی‌های دسته اول یا AAA است. او در این مورد گفت:

Shawn Laydenاحتمالاً نمی‌دانید که همان استدیویی که برای شما بازی Gran Turismo را تولید می‌کند، در تولید بازی‌های دیگری مانند: The Last of Us، Horizon Zero Dawn و Detroit: Become Human نیز شرکت دارد و همچنین بازی جدیدمان Spider-Man را نیز فراموش نکنید.

ما 13 استدیو در سراسر جهان داریم. یکی از دلایلی که ساختار ما را خاص کرده است، این است که ما تنها کمپانی هستیم که توانایی تولید بازی‌های دسته اول در سه منطقه بزرگ جهان راداریم و هرکسی که دوست دارد می‌تواند ادعای من را به چالش بکشد. ما در سه منطقه بزرگ ژاپن، آمریکا و اروپا مشغول به کار هستیم و فکر می‌کنم که این به ما قدرت و انرژی دوچندان می‌بخشد. این موضوع مزیت‌های زیادی برای تمام استدیوهای ما دارد. ما حدود 2500 تا 3000 نفر کارمند داریم و همچنین شریکان خارجی زیادی مانند Insomniac داریم. گستره کاری ما بسیار وسیع است.

بدون شک این ادعاها کاملاً درست هستند. هرچند که در کیفیت کار آن‌ها می‌توان ایراداتی وارد کرد اما حتی مایکروسافت و نینتندو باوجود 19 استدیو نمی‌توانند ادعا کنند که در سه منطقه بزرگ جهان به ساخت بازی مشغول هستند. نظر شما چیست؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.