PS4 Pro Vs Xbox One X
یحیی رحیمی

تنها تفاوت اصلی PS4 Pro و Xbox One X برای توسعه‌دهندگان در رزولوشن است

یحیی رحیمی 16 اردیبهشت 1397 بدون دیدگاه
1,629 بازدید

هر دو کنسول‌های PS4 Pro و Xbox One X دارای سیستم‌های بسیار قدرتمندی نسبت به کیت توسعه‌دهنده خود هستند. PS4 Pro در این بین راه معقولانه‌ای پیش‌گرفته است و راهنمایی‌های بیشتری برای استفاده از کیت توسعه‌دهنده خود پیش گرفته است و Xbox One X اما بیشتر دنبال بالا بردن کیفیت بازی‌های Xbox One و انتشار آن‌ها باکیفیت 4K بوده است و خلق عنوانی تازه با کیت توسعه‌دهنده را به دلیل سختی‌های فعلی موجود زیاد نپسندیده است؛ اما به‌عنوان یک توسعه‌دهنده چه تفاوت‌هایی را در کیت‌های توسعه‌دهنده این کنسول‌های مشاهده خواهید کرد؟

بر اساس گفته‌های Matt Pettit که تهیه‌کننده بازی  2055 Defiance است؛ تفاوت‌ها بیشتر در فرم رزولوشن خود را نشان می‌دهند. او در توضیح این امر گفت:

تفاوت اصلی در دستیابی به رزولوشن است. اطمینان از دست یافتن به رزولوشن 4K هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف و سختی‌های خود را در هنگام توسعه بازی‌ها دارد. برای من جالب بود که نرخ سرعت FPS و فریم ریت را در پلتفرم‌های Pro و X ببینم و بعد از تست‌های مختلف و مقایسه آن‌ها مشاهده کردم که هر دو آن‌ها بهبود فوق‌العاده‌ای در زمینه عملکرد بدون انجام هیچ کار خاصی را پدید می‌آورند. PS4 Pro و Xbox One X هر دو با نرخ فریم ریت 60 FPS و V-Sync خاموش بازی را اجرا کردند. هر دو رزولوشن 4K را به ارمغان آورده‌اند البته 4K طبیعی نیست و همان 1080 بهبود یافته است.

در پایان باید دید که با توجه به موفقیت‌های PS4 و Xbox One؛ آیا افقی برای پیشرفت Xbox One X و PS4 Pro دیده می‌شود؟ به نظر می‌رسد که قدرت اصلی این کنسول‌های هیچ‌وقت کشف نشود و باوجود عرضه نسل بعدی کنسول‌ها نیز، این نسل به فراموشی سپرده شود. خوب است می‌شنویم که توسعه‌دهندگان تمام تلاششان را برای بهره‌گیری از این کنسول‌ها به کار بسته‌اند. نظر شما چیست؟ آیا این کنسول ها موفق به نمایش قدرت واقعی خود خواهند شد؟

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.