یحیی رحیمی

کارگردان God of War: چطور می‌شود 10 سال توسعه شخصیت‌ها را دور انداخت ؟

یحیی رحیمی 9 فروردین 1397 بدون دیدگاه
1,033 بازدید

جدیدترین نسخه بازی God of War دارای تغییرات گسترده‌ای نسبت به سری قبل این بازی است. این تغییرات شامل تمام بخش‌ها مانند گیم پلی، خلق‌وخوی شخصیت‌ها و حتی ژانر بازی بوده است. باوجود تمام این موارد اما بازی از نو ساخته نشده است و ادامه‌دهنده داستان سری قبلی بازی است. همان‌طور که می‌دانید خدای جنگ جدید بیشتر حالت ماجراجویی در دل طبیعت را پیدا کرده است و المان‌های این سری به قوت در نسخه جدید نیز باقی است.

اما چرا Cory Barlog و تیم تحت هدایتش در استدیو Sony Santa Monica، زمانی که می‌توانستند این سری را از نو آغاز کنند؛ دنبال این کار نرفتند و ادامه نسخه قبلی را دنبال کردند؟ ازنظر گروه توسعه بازی، تجربه‌ای که در طول سال‌ها به دست آمده است بسیار ارزشمند است و نمی‌شود همه را یکجا دو انداخت. Barlog مصاحبه‌ای در این زمینه با PlayStation Lifestyle داشته است و این‌گونه به سؤال پاسخ داده است:

فکر می‌کنید که این اولین بازی است که به داستان سری قبلش وابسته است؟ مردم به ما می‌گویند: چرا از اول شروع نکردید و یک شخصیت جدید نیاوردید؛ اما باید بگویم که ده سال توسعه و پروبال دادن به شخصیت‌های بازی را چگونه کنار بگذاریم؟ اصلاً نمی‌شود. اصلاً چرا آن‌ها را دور بیندازیم؟ مگر قبلاً آن‌ها را دوست نداشتید؟ اگر فکر کنید ما ازنظر فکری همان آدم دبیرستانی یا دانشگاهی نیستیم و وقتی به میان‌سالی می‌رسیم کاملاً عوض می‌شویم. فکر می‌کنم که کریتوس هم به این شکل است. زندگی که در بازی جریان دارد همانند زندگی من و اعضای تیمم است. در نسخه‌های پیشین، دانشجو بودیم و حالا میان‌سالی رسیده است.

Barlog در ادامه چالش‌های توسعه بازی را به تصویر کشیده است و از سختی‌های کار گفته است:

ما شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌ماندیم و در مورد تغییرات لحظه آخری تصمیم می‌گرفتیم و واقعاً هم مبنایی برای سنجش تصمیم و فکرهای خودمان نداشتیم. ما فقط انجامش می‌دادیم و این خالص و واقعی بود. اگر به روند توسعه نگاه بیندازیم، باید با لنز متفاوتی به آن نگاه کنیم. ما تبدیل به آدم‌های متفاوتی شده‌ایم و انرژی آدم‌های جدیدی را نیز داریم؛ درنتیجه ترکیب جدیدی داریم و مسیر کاملاً متفاوتی در ساخت بازی‌ها. فکر می‌کردم چرا نباید همه‌چیز را از نو شروع کنم؟ اما هنوز احساس آشنایی به سری‌های قبلی را در وجود داشتم. عبارتی که در ابتدای روند توسعه بازی از آن استفاده می‌کردم، به‌طور متفاوتی آشنا» بود. درنتیجه اگر بازی را تجربه کنید، دقیقاً حس God of War را خواهید داشت. شاید آن‌گونه که فکر می‌کنید نه اما روح و DNA بازی هنوز پایدار است. شاید آن‌هم به دلیل آن باشد که دوربین بازی تغییر داده‌شده است و روند آن کمی کندتر شده است اما هنوز هم تجربه‌های هیجان‌انگیز مبارزه پایدار است. انجام چنین کاری سخت است اما امیدوارم که به انجام آن دست‌یافته باشیم.

تیم تحت هدایت Cory Barlog تمام تلاشش را برای پایداری و ایجاد حسی فوق‌العاده به کار بسته است و فکر می‌کنم این کار را به‌خوبی انجام داده است. همین موارد گفته‌شده است که باعث ایجاد فرانچایز بزرگی همانند God of War شده است و امیدواریم که هنگام عرضه بازی در روز 31 فروردین، همین حرف‌های گفته‌شده را در بطن بازی مشاهده کنیم.

منبع: PlayStation Lifestyle

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.