A Way Out
یحیی رحیمی

نمرات و بررسی‌های بازی A Way Out منتشر شد

یحیی رحیمی 3 فروردین 1397 بدون دیدگاه
1,124 بازدید

A Way Out بازی جدید استدیو Hazelight است که قرار است فردا به‌طور جهانی منتشر شود. این بازی تنها برای کنسول‌های نسل هشتم در دسترس خواهد بود و بازیکنان باید به دو شخصیت بازی در فرار از زندان کمک کنند. بازی برای اجرا به دو نفر نیاز دارد اما تهیه یک نسخه برای دو نفر کافی است. وب سایت‌های دنیای گیم، بررسی و نمره‌های خود را از A Way Out منتشر کرده‌اند و نمرات بازی تا حدودی قابل‌قبول است. در ادامه برای خواندن بخشی از بررسی این وب‌سایت‌ها با ما همراه باشید.

IGN – نمره 8.3 از 10

بعد از بازی کردن 5 ساعت از گیم پلی سینمایی A Way Out که کاملاً حس و حال فیلم فرار از زندان ساخته‌شده توسط Josef Fares در دهه هفتاد میلادی را تداعی می‌کرد؛ به این نتیجه رسیدیم که دیگر بازی حالت تکراری گرفته است. پنج ساعت متوالی بود که بازی می‌کردیم و برخلاف حرف‌های گفته‌شده، ترکیب خوبی از اکشن و دراما را شاهد بودیم. کم‌کم باشخصیت Vincent خود گرفته بودیم و پیش می‌رفتیم که دریافتیم این بازی هم کلیشه‌ای است و روند آن را هزاران بار در فیلم‌های سینمایی و بازی‌های دیگر دیده‌ایم و همان لحظه حس کردیم که دارند با مشت به شکممان می‌کوبند.

شخصیت‌های Vincent و Leo شما را با ماجراجویی‌های خود و درامای بازی سرگرم خواهند کرد. A Way Out بیشتر روی داستان و همکاری بین دو شخصیت بازی تمرکز کرده است و همین دو المان توانسته به بازی هویت ببخشد. اما بازی در عرصه‌های دیگر حرفی برای گفتن ندارد.

Games Radar – نمره 4.5 از 5

مدت زیادی است که چنین بازی با سبک همکاری را تجربه نکرده بودم. بازی‌های دیگری همانند Monster Hunter: World بوده‌اند اما تجربه بازی کردن در کنار دوست هیچ‌کدام از این بازی‌ها به A Way Out نمی‌رسد. جدیدترین ساخته استدیو Hazelight به‌طور کامل در سبک Co-Op قرار دارد و بدون وجود فرد دیگری در کنار خود قادر به انجام این بازی نخواهید بود. گیم پلی بازی اما بعد از مدتی خسته‌کننده خواهد شد مگر اینکه مکالمه مداومی با دوست خود در حین بازی داشته باشید.

داستان نقطه اصلی بازی است و همه‌چیز حول آن شکل گرفته است. بعد از تجربه 10 ساعت از بازی به تنوع زیاد گیم پلی بازی پی خواهید برد. از تعقیب و گریز در داخل ساختمان گرفته تا فرار از دست ماشین‌ها همه در این بازی حضور دارند. چیزی که بیشتر از شباهت بیش‌ازحد دو شخصیت بازی ما را آزاد داد، روند سریع اتفاقات بود به‌طوری‌که خو گرفتن با آن کمی مشکل است. شاید اما مشکل اصلی وجود 2 بازیکن برای شروع بازی باشد. به‌هرحال A Way Out یکی از بهترین‌ها در سبک خودش است و نمی‌توان تجربه جذاب آن را رد کرد.

DualShockers – نمره 7 از 10

Josef Fares، نویسنده و کارگردان بازی، پیش‌تر گفته بود که اگر بازی را از ابتدا تا آخر بازی کنید، غیرممکن است از آن خوشتان نیاید. بعد از اتمام بازی اما کمی در مورد حرف‌های Fares دچار شک شده‌ام. بازی برای من لذت‌بخش بود اما اگر چند صحنه را کنار بگذاریم، بقیه خسته‌کننده به نظر می‌رسید. البته که ایده دونفره و Co-Op بازی خیلی خاص بود و هنگامی‌که بازی را به پایان برسانید، درک بهتری از آن خواهید داشت.

هسته A way Out حول ایده‌های فوق‌العاده‌ای شکل‌گرفته است اما توسط یک گیم پلی و مکانیک خسته‌کننده و همچنین داستانی با روند تعریف سریع احاطه شده است. باور دارم که دونفره بودن بازی توانسته کمک شایانی به آن بکند و Hazelight را به دلیل اعمال چنین ایده‌ای تحسین می‌کنم و امیدوارم که چنین ایده‌هایی را در آینده نیز مشاهده کنم.

در ادامه می‌توانید لیست کامل نمرات بازی را مشاهده کنید:

Areajugones (Spanish) – 9.5
WorthPlaying – 9
wccftech – 9
Vandal (Spanish) – 9
Hobbyconsolas (Spanish) – 85/100
God is A Geek – 8.5
Gearnuke – 8.5
IGN – 8.3
COGconnected – 82/100
GameBlog (French) – 8
TheSixthAxis – 8
GamesRadar – 4.5/5
Twinfinite – 4.5/5
Attack of the Fan Boy – 4.5
TechRaptor – 4.5
USgamer – 3.5/5
Trusted Reviews -3.5/5
Hardcore Gamer – 3.5/5
GameRevolution – 3.5
We Got This Covered – 3
DualShockers – 7
Shacknews – 7
Gamespot – 6

A Way Out Metacritic

میانگین نمرات بازی A Way Out در سایت Metacritic

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.