یحیی رحیمی

Fortnite موفق به کسب سود بیشتری نسبت به PUBG در ماه فوریه شده است

یحیی رحیمی 3 فروردین 1397 بدون دیدگاه
1,623 بازدید

Fortnite به‌سرعت در حال پیشی گرفتن از رقیب خود PUBG است. کمپانی تحقیقاتی SuperData آماری مبنی بر گسترش بیش‌ازاندازه Fortnite منتشر کرده است. بر این اساس، بازی موفق به کسب بیننده و بازیکنان بسیار بیشتری نسبت به بازی PlayerUnkonwn’s Battleground شده است. Fortinte در هفته آخر ماه فوریه دارای 14 میلیون بیننده روی وب‌سایت Twitch بوده است. این در حالی است که PUBG تنها موفق به کسب 8.7 میلیون بیننده شده است.

بر اساس این گزارش، PUBG در اواخر ماه ژانویه میلادی دست بالا را داشته است و چیزی حدود 8.5 میلیون بیننده داشته است. این آمار برای Fortnite اما حدود 6.1 میلیون در آن زمان بوده است. اگر به مقایسه سود به‌دست‌آمده بپردازیم؛ Fortnite موفق به کسب 126 میلیون دلار سرمایه روی پلتفرم PC شده است و این آمار برای PUBG تنها 103 میلیون دلار است. معلوم نیست که این آمار چگونه جمع‌آوری شده است اما حاکی از رشد سریع‌تر Fortinte است.

جالب‌تر آنجاست که بخش Save the World بازی Fortinte دارای قیمت 40 دلار است اما بخش Battle Royale کاملاً مجانی است. سود بخش Battle Royale تنها از فروش آیتم های داخل بازی است. PUBG اما رایگان نیست و برای تجربه آن باید 30 دلار پول بپردازید. همچنین آیتم های داخل بازی نیز پولی است و استدیو بازی از آنجا هم سود کسب می کند. با توجه به این گفته ها، مقایسه دو بازی در زمینه سود و زیان نمی تواند منطقی باشد.

بر اساس گفته های SuperDate، بازی Fortnite بسیار محبوب تر از PUBG است و دلیل آن رایگان بودن بازی و همچنین گرافیک کارتونی آن است. بخش Battle Royale نیز روز به روز محبوب تر می شود و جا برای پیشرفت زیادی دارد. کمپانی های زیادی همانند Activision نیز به دنبال قراردادن این بخش در بازی خود هستند و از محبوبیت این بخش به طور کامل آگاه هستند. Fortnite ماه پیش نیز موفق به شکست PUBG در میزان بازیکنان آنلاین شده بود.

این گفته‌ها به معنی شکست و نابودی PUBG و به خطر افتادن آن درزمینه جذب بازیکن نیست. این بازی محبوبیت بسیار بالایی دارد و بر اساس آمار استیم، 2.4 میلیون بازیکن آنلاین نیز روزانه در حال انجام این بازی هستند. آمار گفته‌شده تنها مربوط به پلتفرم PC بود و نسخه کنسول این بازی‌ها در نظر گرفته نشده است. نسخه موبایلی دو بازی Fortinte و PUBG نیز چند روز پیش منتشر شدند و خوشحال می‌شویم با نصب آن‌ها، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.