دانلود دایرکت ایکس Directx
پارسی گیم

دانلود دایرکت ایکس Directx ورژن های 9، 10، 11 و 12

پارسی گیم 1 بهمن 1400 701 دیدگاه
801,499 بازدید

دایرکت ایکس نرم افزاری است که به منظور سهولت در اجرای فعالیت های گرافیکی کامپیوتر‌ نظیر بازی های ویدئویی، فایل های ویدئویی و… توسط شرکت معتبر مایکروسافت توسعه و انتشار داده شده است. در واقع، این نرم افزار به عنوان یک واسطه میان سخت افزار و نرم افزار سیستم کامپیوتر جهت هماهنگی هر چه بیشتر آن ها توسعه یافته است، در‌ نتیجه این موضوع شاهد ارتقا هر‌ چه بیشتر قدرت پردازش کارت گرافیک خواهیم بود.

موفقیت های نرم افزار دایرکت ایکس تا جایی پیش رفت که امروزه بسیاری از شرکت هایی که در حوزه های مختلف گرافیکی فعالیت دارند، از قابلیت های آن به عنوان پیش نیاز جهت اجرای محصولات خود استفاده می‌کنند. بنا بر این اگر به صورت‌ حرفه ای به دنبال کردن صنعت بازی های ویدئویی با پلتفرم PC می‌پردازید، مطمئنا این نرم افزار یکی از اساسی ترین نیاز های شما جهت اجرای هر چه بهتر بازی های روز به شمار می آید.

اضافه شدن قابلیت Ray Tracing به نسخه جدید دایرکت ایکس

از ویژگی‌های نسخه جدید Direct X می‌توان به DXR اشاره کرد که اشاره به همان تکنولوژی معروف و امروزی Ray-Tracing دارد.این ویژگی، شبیه‌سازی متفاوتی از نور و پردازش آن در بازی‌های ویدیویی ارائه می‌دهد و منجر به پیدایش جلوه‌های زیبایی در قالب انعکاس‌ها، سایه‌ها و همچنین نورپردازی‌ها می‌شود.از دیگری قابلیت‌های Direct X ویژگی VSR یا تکنیک سایه زنی متغیر است که باعث می‌شود بدون افت کیفیت، بازی‌ها روی سیستم شما روان‌تر اجرا شوند.این ویژگی با همگام‌سازی تصویر و نرخ فریم و تغییرات جزئی در پردازش سایه‌ها، عملکرد سیستم شما در اجرای بازی‌ها را ارتقا خواهد داد.از این ویژگی در بازی‌های واقعیت مجازی نیز استفاده زیادی می‌شود.

ساز و کار و منشا اسم Direct X

نرم افزار دایرکت ایکس در واقع مجموعه‌ای از نرم افزارهای کوچک‌تر است که در کنار یکدیگر، وظیفه پردازش تصاویر مختلف را به خصوص برای بازی‌های ویدیویی، بر عهده دارند. این نرم افزارهای کوچک که به نوعی API یا همان Application Programming Interface نامیده می‌شوند، هر کدام وظیفه جداگانه‌ای داشته و اسم آن‌ها با کلمه Direct شروع می‌شود. از جمله این نرم افزارها می‌توان به Direct3D، DirectDraw، DirectMusic و … اشاره کرد که مجموعه همگی در کنار هم برای ساده‌تر بیان کردن، Direct X نامیده می‌شود. این عبارت X در واقع به تمامی زیرشاخه‌های نرم افزاری اشاره می‌کند و نکته جالب این است که شرکت مایکروسافت در نام‌گذاری کنسول خودش یعنی Xbox نیز، از همین اسم الهام گرفته است زیرا فناوری و تکنولوژی ساخت Xbox بر مبنای همین Direct X است.

نسخه‌های مختلف Direct X

در طول سال‌های متوالی، نسخه‌های مختلفی از نرم افزار دایرکت ایکس منتشر شده است که هر کدام بسته به میزان پیشرفته بودن سخت افزار، بهبودهایی نسبت به نسخه‌های قبلی داشته است. دایرکت ایکس از شماره 9 مسیر خود را در سال 2005 برای ویندوزهای 98، Me و XP آغاز کرد و اکنون به شماره 12 رسیده است. هر کدام از نسخه‌های جدیدتر، ویژگی‌های قبلی را در دل خود جای داده‌اند و قابلیت‌های جدیدی را نیز برای سخت‌ افزارها باز خواهند کرد. نرم افزار دایرکت ایکس 12 علاوه بر اینکه تمامی ویژگی‌های نسخه قبلی را پشتیبانی می‌کند، قابلیت‌های مدرن و جدیدی مانند Ray Tracing را نیز به آن اضافه کرده است. شرکت مایکروسافت در سال 2020 نسخه Ultimate را برای شماره دوازدهم نرم افزار منتشر کرد که ورژن 1.1 قابلیت Ray Tracing و بهبود برخی عملکردها را در اختیار کنسول‌های نسل نهم Xbox و همچنین کاربران ویندوز قرار داد.

در ادامه برای دانلود دایرکت ایکس Directx با وب‌سایت پارسی گیم همراه باشید.

لینک های دانلود
راهنما و توضیحات
برچسب ها
  • حجم : 11 مگابایت
  • امتیاز :
  • (امتیاز 3.2 از میانگین رای 1,216 نفر)
  • رمز فایل : www.par30game.ir ( پسورد را تايپ کنيد )
  • منبع : پارسی گیم ( کپی برداری تنها با ذکر نام و لینک منبع مجاز است )

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

دایرکت ایکس چیست ؟

دایرکت ایکس نرم افزاری است که به منظور سهولت در اجرای فعالیت های گرافیکی کامپیوتر‌ نظیر بازی های ویدئویی، فایل های ویدئویی و… توسط شرکت معتبر مایکروسافت توسعه و انتشار داده شده است. در واقع، این نرم افزار به عنوان یک واسطه میان سخت افزار و نرم افزار سیستم کامپیوتر جهت هماهنگی هر چه بیشتر آن ها توسعه یافته است، در‌ نتیجه این موضوع شاهد ارتقا هر‌ چه بیشتر قدرت پردازش کارت گرافیک خواهیم بود.

۱
تفاوت نسخه های دایرکت ایکس در چیست ؟

با پیشرفت روز افزون فناوری، نسخه‌های جدیدی توسط مایکروسافت از این نرم افزار توسعه داده شده است. بازی های جدید هم اکنون از نسخه 12 دایرکت ایکس استفاده می‌کنند اما برای اجرای بازی های قدیمی تر نسخه‌های 9، 10 و 11 نیاز خواهد بود.

۲
آیا نصب دایرکت ایکس اجباری است ؟

تقریباً تمامی بازی های کامپیوتری نیازمند یکی از نسخه‌های دایرکت ایکس خواهد بود و برای اجرای آن ها، باید این نرم افزار در کامپیوتر شما نصب باشد.

۳
آیا دانلود Directx رایگان و نیم بهاست ؟

بله. نرم افزار Directx به صورت کاملا رایگان توسط مایکروسافت منتشر شده است و پارسی گیم نسخه های متفاوت آن را به صورت رایگان و ترافیک نیم بها برای دانلود شما عزیزان قرار داده است.

۴
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 701 دیدگاه
  • Avatar

    Majid

    مهمان

    رو خود لپ تاب به صورت پیش فرض نیست؟

    پاسخ دهید
    • پارسی گیم

      پارسی گیم در پاسخ به Majid

      پشتیبانی

      هست اما بهتره همه نسخه هارو نصب کنید

مشاهده سایر نظرات :
تعداد دیدگاه کاربران: 701 دیدگاه